2019-08-12 Åh nej, nu har jag fått nog och allt går käpprätt åt skogen!

 
 ...är stora och uttömmande ord som jag hoppas jag aldrig behöver yttra någonsin utan att jag, så länge jag kan påverka det själv, får ett fortsatt fantastiskt liv både för mig själv och tillsammans med min älskade familj!
 
Även om det nu skulle uppstå en dramatisk livssvacka framöver hoppas jag att jag fortfarande är så pass stark till psyket att jag tar itu med och hanterar det på ett så förnuftigt och klokt sätt som möjligt. Mitt liv är mitt ansvar och ingen annan ska behöva komma till korta för att jag inte har lust eller ork att hantera känslosvängar, misslyckanden eller vad det nu är som stör mina sinnen.
 
Rubriken på dagens inlägg är provocerande och väcker nyfikenhet och det är meningen för en del olyckliga och otillfredsställda människor älskar att läsa om när det går åt skogen för sina medmänniskor för det lyfter deras eget ego ett par snäpp uppåt. 
 
Denna rubrik är för mig ett litet test för jag är övertygad om att min bloggstatistik för dagen kommer att stiga markant. Både från dem av mina läsare som blir oroliga och som vill mig väl men även de som ogillar min blogg och min positiva livsattityd av något skäl. Den senare kategorin kommer dock säkert bli besvikna för att det inte var som de trodde. Sorry!  
 
Att läsa om andra människors livsglädje får de olyckliga människorna bara att må ännu sämre och då vill de gärna gå in och röra om, säga elaka saker för att försöka förstöra andras glädje.
 
"Skadeglädje är den enda sanna glädjen" finns ett gammal uttryck och det är ett lite märkligt uttryck tycker jag och stämmer det verkligen?
 
Olyckskorparna kanske gillar det uttrycket men för mig finns inget finare än att jag kan glädjas åt när det går bra för min familj, mina vänner eller andra människor. Det påverkar även mig samt omgivningen i övrigt positivt, d.v.s för dem som är mottagliga förstås och inte bara känner avundsjuka eller missunnsamhet. 
 
-------------------------
 
Nej, nu ska jag göra som vanligt igen och visa bilder från vårt vackra hav och strand i vårt paradis Huay Yang med omgivning som år efter år levererar en sådan ofantlig glädje och ger en extra bonus i mitt liv dag ut och dag in.
 
Enjoy!
 
1. Dagens favoritbilder...
 
2. Kan du förnimma känslan av den mjuka varma sanden?
 
Startpunkt för dagens strandpromenad efter att ha gullat med stackars magra eländiga sjuka Berta en lång stund. Hon valde klokt nog att stanna och vakta min cykel. De andra vovvarna syntes inte till för tillfället.
 
Idag blåser det rejält på havet och vita gäss fräser på vågtopparna i samband med regnovädren som kommer och går sedan ca 2 veckor nu. Inget konstigt med det då det är regnperiod. 
 
Regnmolnen glider sakta men säkert ut över havet från bergen...
 
 
 
Än så länge blå himmel och en vit molntuss över Chan- och Thaisi Islands...
 
Regnmolnen är på god väg och havsvattnet spolas högt upp på stranden just här... 
 
 
Vattenbrytning till/från land...
 
Uj, uj snart så och det gäller att ha regnponchon beredd för när det väl kommer regn kommer det oftast en rejäl dusch på en gång...
 
Lugnt över öarna fortfarande...
 
 
Jag gillar att fota strandade kokosnötter då de passar så fint in i övriga strandmiljön...
 
En bamsestor stock som kastats upp ur havet och den skulle jag inte vilja träffa med en liten båt till havs...
 
...och ett gäng med stora och små snäckor har spolats upp från havet...
 
Det har precis kommit en rejäl regnskur men den varade bara i några minuter innan regnet drog vidare till havs så den tidigare blå himlen över öarna har nu förvandlats till olika nyanser av grått istället och öarna syns inte längre....
 
Vackert vattenmönster i sanden....
 
Regnvädret har just passerat ut mot havet...
 
Pinjeträdets barr och kottar glittrar fint från regndropparna...
 
Bye, bye stranden och tack för idag!
 
När jag kom tillbaka till min cykel hade Berta grävt en stor grop där hon sov djupt. När hon vaknade av att jag kom tillbaka fick hon lite torrfoder och hon skakade lite lätt i sin magra kropp då hon blivit blöt på pälsen av regnet. Jag försökte värma henne lite med mina händer.
 
Hon följde med upp till husen på Universitetsområdet och där kom "mina" vovvar och gav sig till känna. Skönt att veta att de mår bra för är de inte på plats när jag kommer dit uppstår det alltid en litet sting av oro i min hjärttrakt.
 
Stort TACK för en återigen härlig strandpromenad och till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk start på den nya veckan samt tack för att du läser min blogg! 
 
  

Kommentarer:

1 Tiina:

Haha...! Det ska bli spännande att se om du får flera läsare idag! Du är verkligen alltid super positiv i din blogg, man blir på gott humör av att läsa den! Tack för underbara strandbilder , igen!Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för din kommentar och respons på min blogg och det värmer gott😍Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

PS. är det stora skillnader i pris på vem man anlitar i HY för resor till o från Bangkok flygplats? Hur är det när det gäller hyra av cyklar o motorcyklar? Vem/vilka rekommenderar du? kram, Tiina, som funderar på en resa dit igen...

Svar: Nej Tiina det är i stort sett samma priser när det gäller transporter. Pressar de priserna mer får de ingen vinst alls och det är ju det som de kan leva för. Samma gäller MC och cyklar. Då vi aldrig hyrt MC eller cyklar har jag inget specifikt tips. Välkommen till Huay Yang 😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Svårt att tro det, din blogg och din attityd ger så mycket glädje. Tack för det. Fortsätt som det är 💕

Svar: Tack så mycket anonym för det och det värmer gott 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

En underbar promenad,tack så mycket för dagens.....
Många tycker att havet är så ödsligt, för mig händer det alltid saker när jag vistas maritimt. Min man och jag tycker lite olika där, men det är nog det enda vi inte är sams om. Och tack och lov för det.
Här har kommit 20mm och vi tackar för det, mer regn vill jorden ha.
Stor kram Gertrude

Svar: Tack så mycket själv Gertrude för din kommentar och jag håller med dig att havet ger en mycket specifik känsla som för mig är svår att tröttna på. Rulle har samma känsla men vi tycker inte alltid lika vi heller när det gäller andra saker. Skönt det för det är inte heller nödvändigt utan kan istället berika äktenskapet😍 Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Elisabet Lundqvist :

😁👍för dina synpunkter men 😢för lilla stackars Berta / Elisabet

Svar: Tack fina goa Elisabet 😍❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Marie o Pontus :

Jag gillar Din blogg o Dina tankar ...fortsätt i den sunda andan...❤🙏
Kram Marie

Svar: Tack så mycket goa fina Marie❤ Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Yvonne S:

Ha ha! Här fick nog några kaffet i vrångstrupen! Så trist med missunnsamma människor! Ha det bara bäst❣️ Kramar 😘

Svar: Tack så mycket Yvonne och det där med kaffet i vrångstrupen lät skoj och är säkert sant😁 Ha det så gott du också och stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Reidun:

jag längtar alltid tillbaka till Thailand, känner de varma vindarna ja känslan jag får när jag läser din blogg.Kramar från Reidun.

Svar: Tack så mycket Reidun och jag är glad över att kunna förmedla dig den känslan och att du tycker om den. 😍 Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Madeleine :

Det är så tråkigt att det finns människor som är avundsjuka 😏 och måste förpesta med tråkiga kommentarer. Jag gillar din blogg, så kul att läsa om dina innehållsrika dagar. Kram till dig ❤️


Svar: Tack så mycket Madeleine för din fina respons och visst är det trist men de som verkar ha det mest trist i livet vill tyvärr gärna smitta av sig till oss som gillar våra liv. Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Ulrika:

Jag skriver både rubriker och inlägg om ett liv som gått åt skogen men det är väldigt få som vågar kommentera har jag märkt :)

Svar: Tack Ulrika och det är få överlag som kommenterar tycker jag bara de få som alltid skriver något trevligt i nästan varje inlägg och som känner till min positiva attityd och läggning. Sedan finns det en som anonymt då och då lägger in spydiga arroganta negativa kommentarer men dem tar jag bort och blockar då det inte tillför annat än negativt svammel. Jag vet dessutom vem det är och det är en märklig typ som inte verkar må så bra. Vi som bloggar får väl räkna med att inte alla gillar vad vi skriver men det ska inte behöva påverka oss negativt utan vi kör på då vi skriver om det vi gillar att skriva om. Tack för att du läste mitt inlägg och la in din kommentar 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Emil:

Hej Annika!
Tack för din super trevliga blogg, läser den varje dag men kommenterar aldrig och "gillar" aldrig.... Får se till att ändra på det. =)

Svar: Tack så mycket Emil för din fina respons på min blogg och kul att du dels nu kommenterat samt trycker på gillahjärtat om du gillar det specifika inlägget förstås 😍😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 Annika:

Hej, läser din blogg frekvent 😀 Rubriken kändes inte som du så jag undrade just vad som skulle stå i inlägget 😁 Fortsätt skriva som du gör - jag fortsätter gärna att läsa din blogg och se på alla fina bilder. Ha det gott i ert paradis! Kram

Svar: Tack så mycket Annika för det samt att du både läser och uppskattar min blogg 😍 Ha det så gott du också samt kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

13 Roger:

Älskar att läsa din blogg och drömma mig tillbaka till Thailand. Finns det mkt hus/lägenheter att långtids hyra (6-12 mån) ? Och vad ligger kostnaden på ungefär ?

Svar: Tack så mycket Roger för din fina respons om min blogg, det värmer gott 😍 Det är många här i byn som hyr ut både hus och lägenheter på kortare eller längre tid. Jag har däremot ingen koll på vad det kostar då det beror på storlek, läge etc. Det finns en FB grupp som heter Hyra bostad i Huay Yang där du kan gå in och fråga. Lycka till!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: