2019-12-02 Wow, vilken respons och härliga tankar under strandlångisen!

Jag vill börja med och tacka alla ni goa människor som inkommit med fina, varma kommentarer och lyckönskningar på mitt blogginlägg om återflytten till Sverige. Det är så hjärtevärmande att veta att så många uppskattar mig och Rulle samt min blogg😍.
 
Vi flyttar ju inte förrän i mitten på februari 2020 så det hinner bli många fler blogginlägg från Huay Yang samt Thailand i övrigt innan dess.
 
Även i Sverige kommer jag att fortsätta blogga om våra liv där så jag kommer inte lägga ner min blogg.
 
Ni som bara är intresserade av inlägg från Huay Yang och Thailand kan fortfarande läsa tidigare inlägg i bloggen och hitta det ni söker via mina respektive kategorier. Jag kommer förmodligen bara ändra lite i namnet på bloggen då den efter flytten inte huvudsakligen kommer att handla om Thailand.  Hur det blir med det kommer ni få veta när det så är dags.
 
Idag fick jag trevligt sällskap på min strandlångis av goa fina vännen Ulf Ö samt hans vän Lasse åtminstone till Wanakon Nationalpark där de stannade för att äta lunch.
 
Det blåser ännu mer idag och vågorna går höga och stranden är en liten smal remsa på sina ställen.
 
Hat Wanakon...
 
Wanakon Nationalpark...
 
Naturligt stopp strax efter andehusen så här vände vi och gick in i parken... 
 
 
 
 
Häftiga vågor
 
 
 
Här vid ett vattendrag utefter cykelvägen flyger det ofta upp storkar (Asien openbill) och flaxar med sina vingar för att får fart på den tunga kroppen och den här ser lite blöt ut på huvudet...
 
Här gillar storkarna att hålla till
 
En stolt stork av arten Asien openbill (tror jag)
 
 
 
Läckert att stanna och lyssna på vinden och djungelljuden...
 
 
 
 
Red wattled lapwing på vägen...
 
Strax innan hundhuset hörde vovvarna där mig och började som vanligt skälla utom Rambo som kom mig till mötes med viftande svans... 
 
Videofilmen blev lite skakig i början när jag gick mot hundarna med det får ni ha överseende med 😄
 
 
Fina Rambo och en äldre hanne som vi kan kalla Schack...
 
Rambo som jag blivit en riktig kompis med...
 
Leon som kom fram idag och ville också ha gotta...
 
Han och Rambo har ett litet morrigt och stelt förhållande till varandra där Rambo verkar den som har högst rang...
 
Leon såg irriterad och sårig ut vid ryggslutet så han fick en tablett mot parasiter som jag lyckades få i honom via hundgottat...
 
Nu får vi se om en dryg vecka om tabletten har lyckats hjälpa honom att bli bättre...
 
Fina Leon med sina lustiga öron...
 
När jag gick därifrån följde de med mig en kort bit innan de vände tillbaka igen...
 
Jag tog strandvägen hem...
 
 
 
Tillbaka vid min cykel nedom Wat Samut
 
 
Stort TACK till både två- och fyrbenta för en mysig strandlångis och vilken härlig start på veckan! 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag och var rädd om dig och de dina! 

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Du får njuta av promenader, hundar, goda frukter och allt annat trevligt så länge du är kvar i Huay Yang.
Sedan blir det andra trevligheter.
Fint att bloggen lever vidare.
Kram till dig och Rulle.

Svar: Tack så mycket Titti för din kommentar och precis det ska jag göra 😊 Kram tillbaka från mig och Rulle ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: