2019-01-14 Att ge känns gott i hjärtat...

Idag fick jag äran att vara med Familjen Bergqvist i samband med utdelning av 5 stipendier á 2 000 baht till de 5 barn som av sina lärare på skolan i Huay Yang valts ut att vara de 5 mest framgångsrika och intresserade eleverna i deras respektive skolarbete.
 
Detta projekt har skett i samband med Barnens Dag som i år inföll lördagen den 12 januari 2019 och det är en stor dag i Thailand med mycket aktiviteter med barnen i fokus sedan i fredags samt över helgen. 
 
Första eleven som är 10 år
 
Andra eleven som är 11 år
 
Tredje eleven som är 13 år
 
Fjärde eleven som är 12 år
 
Femte eleven som är 14 år...
 
Dagens extra duktiga elever som fått stipendier och de går i grundskolan i Huay Yang som ligger parallellt med Phet Kasem Rd. Kjelle och Leo fick också vara med och stoltsera på bilden. 
 
Stort GRATTIS till de flitiga eleverna!
 
Sammanlagt har nu 5 skolor i Huay Yang där 5 elever i varje skola fått 2 000 baht, totalt 50 000 baht, pengar som kommer från Familjen Bergqvists Insamlingsstiftelse.
 
För dig som vill vara med att hjälpa till att stödja stiftelsen:
Swish: 1232306850 
BG: 120-9246 eller
Konto Handelsbanken
Clnr: 6537
Kontonr: 525 696 881
Stort Tack på förhand!
 
Facebooksidan:
 
I Huay Yang med omnejd har Kjelle och Karin Bergqvist hjälp av Nong som har koll på vilka som behöver extra hjälp samt hjälp till självhjälp. 
 
Stiftelsens ändamål är att hjälpa behövande människor. Stiftelsen ska uppfylla ändamålet genom att verka som ett stöd för individer eller frivilligorganisationer med ekonomiskt stöd, kunskapsutveckling och utbildning.Stiftelsen ska också kunna bistå människor som är i akut behov av hjälp för liv och hälsa. 
 
 
För vår del lämnar vi gärna ekonomiskt bidrag till den här stiftelsen då vi vet att den på ett seriöst sätt fördelar ut bidragen till de som behöver hjälp av något slag. Då kommer vårt bidrag till gagn för många fler än bara till enskilda personer i byn som kanske av något skäl bett oss faranger om hjälp utan större koll på vad hjälpen syftar till. Det känns bättre för oss i vart fall💗.
 
Vi lämnar självklart också ekonomiskt bidrag till Huay Yang Dog & Cat Rescue då vi vet att det på ett seriöst sätt gagnar både hundarna och katterna samt oss människor som bor eller vistas i Huay Yang och framför allt hundarnas välmående ligger mig varmt om hjärtat💗. 
 
Här går det att bidra med pengar till hundarna:
Swish 070-299 21 94 Göran Nowack
Nordea; kontonr. 3057 21 92770 Märk ditt bidrag med Huay Yang Dog Rescue . Stort tack!
 
 
Innan vi lämnade skolan blev det ett foto på dessa goa fina barn som mumsade på isglass som de fått av skolan.
 
Glada goa fina barn😍
 
Stort TACK till familjen Bergqvist för att jag fick möjlighet att vara med er i dag på detta fina projekt i skolan!
 
 

Kommentarer:

1 Eva Österholm:

Fantastiskt fina barn. Och familjen Kjelle med hjärtat fullt av empati.❤❤❤

Svar: Tack så mycket Eva för din kommentar!❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Jag blir så glad och djupt rörd när jag läser om fam.Bergqvist och det dom gör för HY.
Samtidigt blir jag lika ledsen när jag läser om missunsamheten gentemot HY: s befolkning och hundar. Att inte unna dessa hårt arbetande människor lite dricks är upprörande, och att inte hundar ska få bo i denna miljö är lika illa. Usch vad jag blir ledsen och förbannad. Men fam Bergqvist ger en strimma av hopp.
Glad att du har hjärtat på rätt ställe. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för din kommentar och jag är lika glad jag för familjen Bergqvist stora hjärtan och deras engagemang för de som har det svårt. Det finns tyvärr människor som inte har så stora hjärtan vare sig för djur eller människor och de finns överallt. Jag vet att du har hjärtat på rätt ställe också och det är jag glad för. Kram❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Elisabet Lundqvist :

Härlig läsning och fina bilder 😃/ Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: