2019-07-09 Jirawat Optical i Huay Yang, en bra affär....

Idag lämnade jag mitt nya synkollrecept från Synsam i Stockholm till Jirawat Optical i Huay Yang för att byta ut linserna i mina progressiva glasögon då jag behåller samma bågar och det tar några dagar innan de är klara.
 
Jag valde linser från Kodac med bästa wide angle och fotokromatiska glas (gråton som är bäst för klimatet i Thailand då brunton är lämpligare i Sverige enligt Jirawat).
 
Kodac linser håller precis samma goda kvalitet som Hoya linser enligt Jirawat men är mycket billigare och då det säkert är dags för nya linser om 2 år igen valde jag det billigare alternativet utan att tumma på kvaliteten. 
 
De är mycket bra att ha att göra med Jirawat och hans hustru Tookta som äger Jirawat Optical och jag har varit mer än nöjd hittills med både glasögon, bågar och deras service.
 
Jirawat Optical i Huay Yang, snett mitt emot Si Shop...
 
 
 
  

Kommentera här: