2019-11-18 Tjohej, idag firar Rulle och jag 41 års bröllopsdag!

....och det gör vi denna gång på Shangri La Hotel i Bangkok som vi anlände till idag strax innan kl 12 via taxi från Huay Yang Travel med bästa chauffören One. Färden tog knappt 4 timmar och One är suveränt duktig på att smidigt och lätt lotsa sig igenom den täta trafiken här i Bangkok.
 
Idag på dagen har Rulle och jag varit gifta i 41 år och på onsdag den 20 november har vi varit tillsammans i 43 år!
 
När det gäller firande av våra bröllopsdagar känner jag mig inte speciellt manisk att dessa dagar ska firas med pompa och ståt och att jag förväntar mig Rulle ska lämna den finaste presenten till mig för att visa sin extra uppskattning/kärlek till mig.
 
Jag har skrivit det förr och och skriver det igen då jag tycker det är mycket viktigare att vårda äktenskapet eller förhållandet varje dag och visa varandra uppskattning, respekt och kärlek samt att vi känner tillit gentemot varandra. Det är ju ändå den grundpelare som äktenskapet eller samboförhållandet bygger på. Finns inte det gör det inte saken bättre för att man pliktskyldigt lämnar en fysiskt present till sin make/maka en dag om året.  
 
Rulle och jag är givetvis inte alltid överens om allting och har våra uppgörelser, som de flesta normala äktenskap har till och från, men det viktigast är att inse att vi är olika, man och kvinna och att ha olika uppfattningar är precis som det ska vara i ett sunt förhållande för att hålla det vid liv. Genom att få olika infallsvinklar och kunskap från varandra leder det till en positiv och djupare utveckling av förhållandet och är ännu mer stärkande.
 
Jag har beskrivit vår långa fina tid tillsammans i min blogg genom åren och det är viktigt att komma ihåg att ta vara på varje dag som om den vore den sista.
 
Stort TACK min älskade Rulle för att jag fått ytterligare ett år med dig och jag hoppas det bli många fler år än så tillsammans med dig! 
 
1978-11-18
 
2019-11-01 Cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon
 
Bilder på vårt Shangri La Hotel kommer i nästa blogginlägg om du är nyfiken på det.
 
 

Kommentarer:

1 Tiina:

Fina ni, GRATULERAR till Bröllopsdagen!! Ha en härlig vistelse i Bangkok! Ni gör helt rätt i att ändå fira dagen, även om det inte behöver bli jättelyxigt! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Yvonne S:

Grattis till ert Keramikbröllop! 💞💞💞

Svar: Tack så mycket Yvonne😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Elisabet Lundqvist :

Grattis till er båda, visst är det härligt när man har hittat sin själsfrände och bästa vän. Stiligt med mustasch på Rulle 😊. Hoppas ni får det härligt i Bangkok. / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet för din fina hälsning😍❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Christina:

Gratulerar till de lyckliga åren och ytterligare många lyckliga år tillsammans!
Och så önskar vi er härliga dagar i Bangkok - är er väl unt!

Svar: Tack så mycket Christina och Jan för det ❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Birgitta S :

Grattis till er bägge önskar er en härlig vistelse i Bangkok.
😍🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta för det😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Maria:

Grattis, så härligt med så många år tillsammans 💕🥂💐
Nästa år firar vi 25 år men innan vi gifte oss så var vi förlovade i 10 år.
Kram

Svar: Tack så mycket Maria för det och snart grattis till er också 😍Kram❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Känner igen fina bröllopsbilden, tänk att det gått ett år sedan du visade den senast.
GRATTIS!
Ha det fortsatt trevligt i härliga Bangkok.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti för det och 1 år går fort när man har det gott😍 Kram❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Ida Engberg:

Stort grattis till er kärlek! ❤️🥂
Kramar från Alice, Erik och Ida

Svar: Tack så mycket Ida, Erik och Ida samt kram tillbaka ❤❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Anonym:

Måste varit ett bra år för långa och varaktiga äktenskap. Vi har ju också -78 som år. Visserligen är det inte själva legaliseringen som är det viktiga utan respekten för varandra. Och där tycker vi lika du och jag.
Grattis och lycka till med varandra i fortsättningen också.
Kram Gertrude 💖

Svar: Tack så mycket Gertrude för det och vi är så samstämmiga i mycket du och jag. 😍 Grattis till er också samt stor varm kram till dig från oss❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Reidun:

Grattis till er båda.Bangkok är ett häftigt ställe att fira på och Swensens glass gör mej avundsjuk så gott. kramar ;))

Svar: Tack så mycket Reidun för hälsning och din kommentar 😍 Kram❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Anonym:

Grattis till er! Ha det fint i BKK. Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette och kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 Marie o Pontus:

Grattis till Er Kärlek ❤❤
Vi önskar Er en fin bröllopsdag och Shangri La är ett fantastiskt ställe att fira den på 👌🍾🥂

Svar: Tack så mycket Marie och Pontus för det❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

13 Ulla Widing:

Grattis till era fina år! Hoppas det blir många fler.....kram och ha en fin vistelse i BKK!

Svar: Tack så mycket för det Ulla och kram tillbaka ❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

14 Malin:

Grattis till er! Det är trots allt det faktum att ni varit tillsammans i vått och torrt i 43 år som är så fantastiskt. Ni har hittat koden för hur man gör, det är värt att fira varje dag.
Vi som lever tillsammans i många år är numera smått unika😉

Svar: Tack så mycket Pillris och det är som du skriver samt jag tror en del ger upp för tidigt utan att kämpa på lite med sina motgångar. Ying och Yang gäller även i förhållanden ❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: