2019-11-22 Dagens sköna strandpromenad på Hat Wanakon...

Både Rulle och jag har fortfarande eftersläpningar av den sega förkylningsvirusen med hosta etc så vi någon cykelträning idag var det definitivt inte tal om. Jag beslöt att ta en skön promenad på stranden istället för att vädra lungorna efter vår 3 dagars Bangkokvistelse.
 
Havet och vindarna låg på rejält idag från nordost men stranden var ändå hyfsat bred att gå på.
 
Dagensfavortitbild...
 
Den vanliga utgångspunkten nedom Wat Samut...
 
 
Nedanför Universitetscampen höll ungdomarna på med vattenlekar i 3 olika lag...
 
 
 
 
 
 
Bra att ungdomarna lär sig att hantera bad och lekar i havsvatten...
 
Fina handgjorda strandkonstverk...
 
 
Andehusen i slutet på själva parek och här syns det tydligt att vattennivån är betydligt högre än sist som jag gick här i förra veckan....
 
En snäckinstallation med en kvist som slagit rot...
 
 
 
Nu kan jag bara nå den främre klippgränsen på grund av vattennivån...
 
 
 
Jag vek in på 2,7 km cykelvägen på vägen hem...
 
När jag kom till hundhuset kom inte Rambo fram alls och fanns inte heller någonstans där vid huset. Leon satt bara där och tittade på mig i skuggan och gäspade utan att komma fram medan de 2 tikarna skällde.
 
Hoppas att Rambo bara är borta tillfälligt och att det inte hänt honom något. Jag får se nästa gång jag går här på måndag...
 
 
Här står tälten för PE.CU. ungdomarna uppställda i rader...
 
Stort TACK till mig själv för en skön strandpromenad samt till "mina" hundar Enöga, Vanilla och Curly som jag träffade på och fick ge dem lite gotta samt kärlek.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt en trevlig helg!
 
 

Kommentarer:

1 Ingela Hagdahl :

Detsamma till er 🙋

Svar: Tack så mycket Ingela 😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: