2019-11-26 En skön blåsig kortis på Dolphin Beach...

Idag tänkte jag bara gå en kort strandpromenad på Dolphin Beach från restaurang Song Mai vid Huay Yang till stenpiren mot Jacks Beach då jag kom iväg först vid kl.12 tiden.
 
Det blåser mycket idag från nordost och på havet går det höga fräsande vågor så det gällde att hålla i hatten för att den inte skulle blåsa av. 
 
Nu kom jag inte ens så långt utan stannade till och fick ett långt trevligt samtal med Eva och Jonny som låg och softade i skuggan nedanför deras område. Tiden bara for iväg och som en sammanfattning enades vi om att Huay Yang är ett fantastiskt lugnt och harmoniskt ställe att bo och leva i för oss faranger i symbios med byborna.
 
Det enda ansvar som ligger på oss faranger egentligen är att ta seden dit vi kommer, visa hänsyn och respekt när det gäller klädkoder, kultur etc samt gärna försöka lära sig lite thai etc för det ger oss faranger extra bonus. Det är ju självklart även utan bonus att framför allt visa respekt för vad som gäller här. 😁. 
 
Då tiden rann iväg och magen kurrade efter näring vände jag tillbaka hemåt igen på stranden men fick återigen ett kort trevligt samtal med ett annat trevligt par på stranden innan jag cyklade hem. 
 
På stranden fick jag även en kärleksstund med vovvarna Pricken x 2, Nougat, Läppis och Nugget samt Sanuk och det är alltid lika hjärtevärmande💗.
 
Lilla båten nedom restaurang Som Mai på Huay Yang Beach
 
 
 
 
 
Ett tjock strandad bambustam
 
Några gamla palmblad...
 
Stort TACK till mig själv för en kort men mysig strandpromenad samt för alla trevliga givande möten med både två- och fyrbenta!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag var du än befinner dig på vårt vackra jordklot.

Kommentarer:

1 Tack för trevlig blogg, så roligt att få vara med på dina promenader och med alla vovvar! Skriv gärna mer om klädkoder och annat som är viktigt att veta för oss semesterfirare så att vi inte gör fel!:

[email protected]

Svar: Tack så mycket Caisla för din kommentar och respons och när det gäller klädkoder etc. har jag skrivit om detta tidigare. Kolla kategori Vett och etikett tex.😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S :

Vilka härliga promenader du hatar. Med alla goa vänner🐕som du träffar på. Må så gott 😍

Svar: Tack så mycket Birgitta och jag kan bara hålla med dig 😍 Må så gott du också ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: