2019-11-29 Skön strandpromenad till vågornas brus...

Idag hade vi städning av vårt vackra hus på eftermiddagen och då Ned tyvärr var sjuk idag fick E ta över städningen och det gjorde hon precis lika bra förstås.
 
Under tiden tog Rulle och jag en skön strandpromenad till vågornas brus och stora vågor rullade in med sitt fräsande mot stranden. Klängväxten Morning Glorys rötter kasade hit och dit och det gällde att se sig för då snubbelrisken var stor annars.
 
Strax efter Nishaville gick vi vidare via naturstigen och över bron samt in i själva nationalparken för att framöver ta cykelvägen på 2,7 km hemåt igen.
 
Huay Yang Beach
 
 
 
 
Morning Glory med snubbelrisk när vågorna slår upp över stranden och trasslar till dem...
 
Trädet sjunker ner längre och längre mot botten...
 
När vi kom till hundhuset kom äntligen Rambo fram för att hälsa och han blev både glad att se mig samt lite osäker då han bara träffat Rulle en gång. Men Rulle fick ge honom en godispinne som han tog fint från handen och då blev Rulle också accepterad.
 
Rambo, lite osäker idag...
 
"Har du mer godis eller?
 
Leon kom inte fram utan satt bara lugnt i skuggan och tittade på och de 2 tikarna skällde och stökade som vanligt på håll...
 
På grund av de höga vågorna har de sköljt över kanten på stranden och lite vatten har flutit vidare under bron...
 
Oroligt hav...
 
 
 
 
Stort TACK min älskade Rulle för en mysig strand- och cykelvägspromenad samt till "mina" hundar under vägen för kärvänliga möten.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt trevlig helg!

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Fina Rambo skönt att han dök upp igen. Trevlig till dig o Rulle!
😍🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta och nu slipper jag oroa mig för honom, dvs var han är😍 Trevlig helg 😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: