2019-10-01 Månadens första cykelträning till/från Ban Krud, 80,05 km

Bye, bye september och välkommen oktober och vi startade månaden med cykelträning till/från Ban Krud i solens sken och milda vindar och 34 C i skuggan.
 
Väderprognosen utlovade 80 % regnrisk from kl 14.00 idag så vi var därmed övertygade om att vi äntligen skulle slippa regn under vår cykelträning och så blev det.
 
Idag kände jag mig grymt stark i både benen och övriga kroppen och kondisen var på topp så det blev en lyckad cykelträning. Det är underbart när allt i kroppen och knoppen samt cykeln fungerar som det ska och att vi som bonus hade en härligt väder hela cykelträningen. Då temperaturen ligger på 34 C i skuggan så det gick åt mycket dricksvatten.
 
På väg till Ban Krud (Rulle är fotograf)
 
 
Nu är vägarbetet inför dubbelspåret helt farbart... 
 
Bara 6 km kvar till Ban Krud...
 
De har satt upp fina stålstaket utefter järnvägsspåret för att minimera passage över spåret annat än på avsedd plats. 
 
Då sitter vi här igen utanför 7 Eleven i Ban Krud och vilar lite innan vi vänder hemåt igen...
 
Stopp på vägen av ett tågset som fraktar besprutningskemikalier...
 
 
I Tap Sakae har de kommit så här långt med överfarten över järnvägsspåret och de binder samma de båda upp-och nedfarterna på vardera sida om spåret. 
 
Det blir lite extra backträning med andra ord när det är klart😅
 
Tap Sakae
 
 
Vi var hemma igen vid kl 12.40 så det var långt före det regnväder som de spått ska komma kl. 14. Då får det gärna komma om det vill sig så😊 
 
Dagens cykelträningsrunda till/från Ban Krud för min del 80,05 km
 
Stort TACK min älskade Rulle för en som vanligt tuff och härlig cykelträning och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!

Kommentarer:

1 Johan:

Ser ut som ett härligt träningspass
Hur går det med järnvägsprojektet i byn ?
Mvh johan

Svar: Tack så mycket Johan och de har inte hunnit lika långt då de började senare😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: