2019-10-08 Tisdag = Cykelträning till/från Ban Krud i solens sken, 80,96 km...

Idag utlovade väderprognosen sol hela dagen, d.v.s 0 % regnrisk, så det kändes lovande inför dagens cykelträning till/från Ban Krud.
 
På himlen seglade det dock upp stora vita moln över bergen och lite längre söderut, dit vi skulle var molnen stora och grå. 
 
Nåväl det får bli som det blir och i regn har vi ju cyklat många gånger så det är ju ingen större fara med det. Det kom några små regnstänk direkt från starten men mer än så blev det inte.
 
Här har vi precis lämnat Phet Kasem Road efter 16 km och befinner oss i Thap Sakae. Nu är det bara ca 2,4 mil kvar till Ban Krud. (Rulle är fotograf)
 
Skönt att slippa bruset från lastbilar och bilar etc. och komma in på den lugna vackra kustvägen. 
 
Kort bensträckar- och vattenpaus, framför allt för min del som inte gillar att sippa vatten samtidigt som jag cyklar utan jag vill dricka rejäla klunkar från flaskan med avskruvat lock.
 
Här på bilden nedan har det regnat ser vi på marken och det regnet slapp vi tur nog. Nu är det bara 6 km kvar till Ban Krud.
 
Lite regnblöt väg men regnet ovanifrån slapp vi skönt nog. 
 
Här sitter vi återigen och vilar lite utanför 7 Eleven innan cyklingen tillbaka till Huay Yang...
 
Kall vegetarisk sojamjölk är toppen för min del för att få lite extra energi...
 
Matte är och handlar på 7 Eleven och hennes söta lilla vovve har full koll på sin omgivning i husses knä...
 
"När kommer matte egentligen"?
 
Det finns alltid något att titta på där utanför 7 Eleven och det är lika skoj varje gång.
 
Nej, nu får det vara slut på vilandet och cyklarna väntar på att bli trampade hemåt igen. 
 
Vacker blå himmel bådar gott... (Rulle är fotograf)
 
Den här fina kossan såg lite förvånad ut varför jag stod där bara och störde hennes betande. Jag pratade lite med henne sa att snart skulle hon vara ifred igen.
 
På vägen till Ban Krud hade vi mest medvind och på hemvägen mest motvind och det ger ju extra träning för benen, motvinden alltså.
 
Även om det är skönt att få extra skjuts i ryggen av medvinden och bara fara fram i full fart som om jag var starkast i världen på att cykla inser jag snabbt att i motvind beror farten på cyklandet endast på min egen benkraft för någon annan hjälp finns inte.😃 
 
Vi kom hem väl utan regn och det kändes toppen att bara kunna ställa in cyklarna i förrådet torra och fina. 
 
Dagens cykelträning till/från Ban Krud och för min del blev det 80,96 km.
 
Stort TACK min älskade Rulle för en tuff men härlig cykelträning och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag och plocka fram ditt bästa jag och gör dagen till den bästa tisdagen någonsin. 

Kommentarer:

1 Tiina:

Hej Annika! Jag har några frågor ang vår kommande resa till HY och Bangkok, kan man ställa sådana till dig i ett mejl? För att inte ta så mycket plats här i bloggen... Kram, Tiina

Svar: Hej Tiina och visst kan du ställa dina frågor via mejl. Jag skriver till dig via din mejl så får du min mejladress den vägen. Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: