2019-10-09 Onsdag = Strandlångis med trevligt sällskap...

...av goa fina vännen Ulf Ö och som brukligt blev det norrut på Hat Wanakon till bortre klippgränsen. Väder, vind och hav bjöd på lugnt vackert hav, varma vindar och sol från en nästan klarblå himmel och ca 34 C i skuggan. Mer än så kan man knappast önska sig för en skön strandlångis😎 
 
Vacker vy att komma till inför en ny skön strandlångis...
 
Den lilla båten som legat länge precis nedanför den lilla hörnrestaurangen vid Huay Yang Beach har flyttats längre ner på stranden...
 
 
Lite bredare strand idag och mjuk som sammet på grund av krabbmarkerna...
 
 
Lite lägre havsvattennivå idag...
 
 
 
Vi gick hem via nationalparken och cykelvägen på 2,7 km och när vi kom till huset med alla hundarna kom den svarta hunden först och mötte oss på vägen lite skällande. När jag pratade med honom kom en liten tendens till svansviftning och han fick lite torrfoder som han åt ur min hand och tog emot hundgottan så mjukt och fint.
 
Han var lite mer reserverad mot Ulf till en början men tog gärna emot godiset från honom också men är fortfarande mycket vaksam då han inte känner full tillit till oss än. Det kommer säkert med tiden när han lär känna mig bättre och det får ta den tid det tar.
 
De har byggt ett fint lite större andehus nedanför Wat Samut och ytterligare ett är på gång precis bredvid Dang´s före detta restaurang som håller på att falla ihop helt och Beach Club.
 
En fin plats att relaxa på med utsikt mot havet...
 
Stort TACK till Ulf för en härlig strandlångis och till mina fyrfota hundvänner som vi träffade och gullade med under promenaden och vid framkomsten till min cykel.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk onsdag och var rädd om dig och de dina!

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Ja, det är bättre med morot än piska när det gäller djur tycker jag 😁/ Elisabet

Svar: Mmm Elisabet det tycker jag också och i det här fallet blev det ju dessutom torrfoder och hundgodis som de gillar😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Tror att efter ett tag kommer vovven få fullt förtroende för dig . Någon / några människor har säkert behandlat svarta vovven illa . 😍🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och det tror jag också 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: