2019-10-30 Dagens sköna soliga strandlångis med vindar från nordost...

Idag fick jag trevligt sällskap av goa fina vännen Ulf Ö på min strandlångis och nu kommer vinden och vågorna klart från nordost. Det friskar på lite mer idag och det var skönt då solen gassar på rejält från en klarblå himmel.
 
Stranden var betydligt smalare än i måndags på sina ställen men det gick bra att gå ända bort till klippgränsen men även där syns att vattennivån är mycket högre idag.
 
Huay Yang Beach
 
 
Hat Wanakon
 
 
Mot klippgränsen i Wanakorn Nationalpark...
 
Den bortre klippgränsen långt där borta som inte går att nå längre om man inte simmar dit förstås...
 
Vi vände här och gick tillbaka igen söderut...
 
 
 
Vacker nyans  på havet idag...
 
Vi gick vidare in på cykelvägen och Enöga samt Coffee följde med en bit men vände hemåt strax innan hundhuset.
 
Vi träffade Rambo och då Ulf var med, som han bara träffat en gång tidigare, blev han lite osäker och lite småstressad men han åt ur min hand men var på sin vakt hela tiden.
 
Leon satt lugnt nere vid huset och bara tittade på och Fegis och 2 andra hundar sprang hit och dit och skällde och tittade mot det håll vi kom ifrån då de säkert hörde eller kände vittring från Enöga och Coffee som sprungit hem igen.
 
I morgon kommer jag gå förbi där själv och då får jag se om Rambo är lugnare. 
 
Väl framme vid min cykel kom Vanilla och mötte mig och ville ha en massa kärlek och uppmärksamhet samt gotta förstås och det fick hon så klart.
 
Stort TACK till Ulf och mina vovvar för en skön långis och till dig min bloggläsare önskar jag en skojig onsdag!

Kommentarer:

1 Tiina:

Underbara färger och kontraster med hav och himmel...!Tack för strandpromenaden idag! En fråga: gäller dom dagarna och tiderna fortfarande,för olika marknader i HY som du skrev om 24/7 2017? Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina och tiderna gäller fortfarande på de olika marknaderna. Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: