2020-08-16 Mitt älskade Stockholm - Cykeltur runt Edsviken 33 km...

Att cykla i Stockholm är verkligen lätt nu för tiden med fantastiska cykelbanor både i och utanför Stockholms City. Att cykla är att förena nytta med nöje tycker vi, framför allt i detta sköna sommarväder och idag var det ca +28 C, så härligt!
 
För dagen valde vi att cykla runt Edsviken via Sollentuna, Edsberg, Danderyd, Stocksund, Ulriksdals Slott, Sollentuna och hem till Kista igen.
 
Edsviken norr över
 
Den gula byggnaden där framme är Edsbergs Slott... 
 
Stallbacken vid Edsbergs Slott och cool installation...
 
 
Vacker vy härifrån över Edsviken söderut
 
 
 
Båtplats i Sollentuna och Sollentunas kyrkas torn
 
Härlig cykelväg nära vattnet
 
Vattenskidåkning på gång...
 
Nu ser vi våra torn och från vänster Victoria Tower, Kista Science Tower och vårat Kista Torn på andra sidan viken...
 
Nu är vi i Danderyds kommun
 
 
 
 
Här har vi älgen igen fast från Danderydssidan...
 
Rulle har tagit fotot på mig...
 
Här på trärampen fick vi leda cyklarna
 
"No Time To Lose" helt rätt... (Rulle har tagit fotot)
 
Ulriksdals Slott...
 
 
 
En fin Vitkindad Gås som det fick mycket av här vid stränderna...
 
Vi fikade på medhavt i gröngräset i Invernessområdet och i en liten park inte långt från Danderyds Sjukhus 
 
Dagens härliga cykeltur, 33 km
 
Stort TACK till min älskade Rulle och vår fina omgivning för en mysig cykeltur och jag är så tacksam för att ha det så här bra i livet!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndagskväll😊   

Kommentera här: