2020-08-31 Regn - sol - +14 C och nu är det klippt...

...igen på våra fält och mer är på gång så nu rök utblommade Rödklöver, Blålusern mm. Det här är ju markskötsel och nödvändigt för att vi ska få en ännu finare omgivning när våren kommer med nya vår- och sommarblommor samt grönt friskt gräs.
 
Idag blev min klädsel, långbyxor och huvtröja under regnjackan och det var skönt då temperaturen sjunkit rejält till bara +14 C. I början på promenaden kom en kort skvätt med regn därefter sol ömsom mulet men inget mer regn under promenaden i vart fall så det var ju tur det.  
 
 
 
Kolla in Svanarna på sin luftfärd...
 
Facit efter gräsklippningen på den sträckan...
 
Hästa Groddamm
 
Klart med gräsklippningen så här långt, nu är det bara resten av fältet kvar
 
Än så länge orört gräs på fältet och den utblommade Rödklövern har blivit "Svartklöver"...
 
Spår av regn...
 
Snudd på höstfärger...
 
Blå himmel och sensommaräng... 
 
Blå fin himmel västerut...
 
Hästa Groddamm och från nordost väller de grå molnen in...
 
Gräsänder
 
 
Vilopaus för den här fina Gräsandshanen...
 
Vilken liten sötis...
 
 
Här har de klippt hela fältet...
 
Stort TACK till mig själv och min omgivning för en skön uppfriskande långis samt tur nog slapp jag ösregnet som kom strax efter hemkomsten. Då känns det skönt att ha ett varmt vackert ombonad hem att mysa i och det är jag tacksam för då det inte är alla förunnat.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig kväll sista dagen i augusti samt tack för att du läser min blogg!
 
 

Kommentera här: