2020-02-04 Den söta valpligan och lite uppdatering om Black Boy...

De 5 söta valparna som dumpades på tempelområdet Wat Samut i söndags morse mår bra och har sin stora bur att vara i där de får vara fredade från de andra hundarna och Tui matar dem varje dag och ser till att de mår bra.
 
De vill gärna komma ut från buren förstås och röja lite så när jag kom för att titta till dem både före och efter min strandlångis blev de så glada och ville gärna att jag skulle släppa ut dem.
 
Det får Tui avgöra hur han gör med det så jag satt bara hos dem en stund och pratade med dem och de tyckte säkert jag var tråkig som bara satt där för de somnade allesammans😊.
 
De märkte dock direkt när jag cyklade därifrån för då tjöt och gnällde de högt och ljudligt och det skär i mitt hjärta att behöva lämna dem där. Måtte någon snäll människa förbarma sig över dem och ge dem ett nytt hem och en massa kärlek. 
 
Hej hörru, vi vill ut och leka med dig...
 
 
Vilken liten hjärtekrossare...
 
...och en till...
 
Den gamla svarta hunden Black Boy har sedan några dagar tillbaka lämnat stranden nedanför Wat Samut och  flyttat tillbaka till sin gamla trygga plats under eller vid munkhusen och han sover just nu djupt...
 
Black Boy är tillbaka på sin gamla plats igen vid munkhusen på Wat Samut
 
Black Boy ser fin ut och är inte lika tuffsig i pälsen som han var när han höll till på stranden. 
 
Här kan han känna sig trygg då munkarna också har koll på honom.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Åh jag blir då rörd och glad då.det finns djurvänner som dig. Som bryr sig om alla djur i Guds hage, kanske mer eller mindre beroende på vilket djur det är. Men det är människor med hjärtat på rätta stället.
Kram Gertrude ❤️

Svar: Tack så mycket Gertrude för de fina orden och jag vet att du också hjärtat på rätta stället när det gäller djurens väl. Stor varm kram till dig från mig 😍❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Åh, hoppas någon/några familjer vill adoptera dessa sötnosar! Så bra att du gör lite "reklam" för dom och att du bryr dig så mycket! Också om Black Boy...stackaren. Skönt att han inte ligger på stranden längre... Ja, det gör ont i hjärtat när djur lider... Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för din kommentar och att du verkligen tycker om och bryr dig om vovvarna. Det är det minsta vi kan göra för dem.❤ Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S :

Åh vad skönt att Black Boy lagt sig på ett bättre ställe . Hoppas att han snart får somna in. Att se djur lida o inte ha det bra är hjärtskärande . Hoppas några bra människor tar hand om valparna måste varit jobbigt för dig att lämna dem. Men Tui kanske hittar bra hem till dem får vi hoppas. 🐕😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och jag hoppas också allt för hundarnas bästa och jag är övertygad om att det kommer bli bra för dem alla. Jag kommer att sakna alla goa fina vovvar här men har ju i vart fall dotter Lindas goa fina Tore att gulla med när vi kommer hem 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: