2020-02-10 Härlig långis med sällskap av goa fina vännen Tina...

Idag fick jag mysigt sällskap på min långis av goa fina Tina och vi hade så mycket att prata om att det blev lite snålt med bilder idag.
 
Goa fina Tina och jag, tror jag det, och Tina har tagit bilden med sin mobil för att föreviga denna kanske sista långisen i Huay Yang tillsammans.💕
 
Havet låg på rejält och nu har vinden svängt igen mot nordost så stranden var minimal att gå på. Vi valde därmed att ta naturstigen och cykelvägen genom Wanakorn Nationalpark istället.
 
Soldis och nästan ovädersvarning idag för det blåste mycket kraftigt...
 
Ingen strand för oss att gå på idag så det blev naturstigen istället och cykelvägen genom Nationalparken...
 
Vi träffade på både Curly och Lillflickan vi naturstigen och som hängde med oss en bit men vände i god tid innan hundhuset för de vågade inte gå längre. Det var nog klokt av dem fast när vi kom fram dit var det bara den mörka tiken som brukar skälla på mig när jag går förbi fast idag sov hon djupt och tittade inte ens upp när vi passerade.
 
De andra vovvarna, som bor där, var säkert på sitt andra ställe vid föreningshusen för vi träffade på Rambo där i närheten och han fick lite hundgotta och hälsade på oss så fint.   
 
 
Stort TACK goa fina Tina för en mysig långis med mycket prat om ditten och datten så innan vi visste ordet av var vi tillbaka igen vid parkeringen nedanför Wat Samut.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag som börjar med en ny fräsch vecka och nya möjligheter. Det är bara att ösa på av allt det goda som finns bara man är mottaglig för det😊.
 

Kommentarer:

1 Tina:

Tack finaste du för promenaden och för att du finns där för samtal <3 Kommer sakna våra promenader i Huay Yang men vi får skapa nya minnen i Sverige istället. Många kramar till dig och till Rulle <3

Svar: Tack själv finaste Tina och detsamna gäller dig. Jag ser fram emot att både hålla kontakten med dig samt nya trevligheter med er båda i Sverige. Många varma kramar till dig och Anders från mig och Rulle ❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: