2020-02-12 Dagens sköna långis med min älskade Rulle...

Idag fick jag mysigt sällskap på min långis med min äskade Rulle och idag var det återigen ostliga vindar och havet bjöd på stora vågor. Vi utgick ifrån stranden nedanför Universitetsområdet.
 
En av mina favoritvyer i Huay Yang...
 
Ostliga vindar idag möjligtvis lite regn på gång...
 
Fin strand hittills att gå på...
 
 
 
 
Men sedan blev det både för snett och för liten strandremsa så vi valde att gå cykelvägen i Wanakorn Nationalpark i stället...
 
Här har det kommit en lokal skur ser vi tydliga spår på....
 
En vild Bouganvillea vid dikeskanten...
 
Vi gick ner till havet igen via cykelrundan för att se hur stranden såg ut från Andehusen mot klippgränsen...
 
Nja, en smal strandremsa till klippgränsen så vi vände istället och gick asfaltvägen genom Wanakorn Nationalpark mot bron över flodmynningen.
 
Min fina goa älskade Rulle...
 
Härliga vågor...
 
Flera campare i både tält på marken eller på taket av bilen och via den här takanordningen för bagage fick vi en Sverigekänsla....
 
Thule Lappland gästar Huay Yang i Thailand...
 
Vy från bron över flodmynningen...
 
...och från naturstigen
 
...som vi följde genom pinjeskogen tillbaka till vår hyr"moppe" på Universitetsområdet.
 
Från nationalparken fick vi sällskap av Fino som var sårig och irriterad i huden på korsryggen så jag lurade i honom en parasittablett via hundgodiset. Nu hoppas jag den hjälper honom men det lär ta en dryg vecka innan man kan se resultatet och då är vi inte kvar här i Thailand. 
 
Men vetskapen om att jag i vart fall gjort ett försök att hjälpa honom är gott nog för mig.💗
 
Stort TACK min älskade Rulle för en mysig långis och till dig min bloggläsare önskar jag en skojig onsdag.
 
För vår del är jag övertygad om att Rulle och jag kommer få en synnerligen trevlig kväll tillsammans med våra fina goa vänner Svein och Anette samt Ingemar och Britt-Marie.😁 

Kommentarer:

1 Anonym:

Som vanligt helt underbar promenad och fina foton,visserligen hjälper ju naturen till. Den är underbart vacker.
Jag kommer att sakna den " kick" som det har givit mig i flera år. Tack!
Nu visar vårt Västerbotten sig från den ljusa sidan, men ack så långt till sommaren.
Ha en fin kväll kram Gertrude ❤️

Svar: Tack så mycket Gertrude för din kommentar och det värmer så gott att du uppskattar mina inlägg. ❤ Ha bara tålamod vi går mot ljusare tider samt ha en fin dag och kväll du också. Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

TACK Annika för underbara underbara bilder! Njut in i det sista, fast det vet jag att du gör.
Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette och så klart jag njuter in i det sista här. Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Hej!
Nu får ni njuta av de sista varma dagarna . Tyvärr bjuder inte Sholm på något väder. Blåst o regn till o från inga minus men blåsten gör det kallt. Skönt att du kunde ge Fino en tablett. Vet att du skrivit att Tui ser till vovvarna men har Tui tillgång till tabletter mmm får Tui det från Rescue C. Kanske lite för mkt frågor men vovvar även andra djur engagerar jag mig i.
Må så gott o njut av värmen. 😍🐕😍🐕

Svar: Hej Birgitta och tack för din kommentar och väder är väder här som där och känns inte som något jag bekymrar mig över. Vi har så mycket trevligt att ta itu med och göra när vi kommer hem så det kommer inte störa mig.😎😊 Tui har alla medikamenter han behöver till både hundarna och katterna och är nästan som en veterinär. Det känns tryggt att han bor här och har full koll. Må så gott du också ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: