2020-01-05 Mango, mango och lite trädgårdspyssel...

Våra mangofrukter som just nu är på tillväxt blir snart klara för skörd och då får vi njuta av vår egenodlade frukt för sista gången innan vi flyttar hem till Stockholm den 16 februari 
 
Jag gillar att fixa och dona med vår trädgård för det är så tacksamt då det växer och frodas extra mycket här i tropikerna så egentligen finns det något att knipsa varje dag om man är så ambitiös.
 
Vår områdespersonal sköter basic så jag tycker det är roligare att gå ut och knipsa och rensa när det är mycket på en gång.
 
Idag blev det jordpåfyllning, kogödsel samt även konstgödsel som skulle ut på samtliga plantor och träd samt gräsmatta och det är bäst att passa på nu och njuta av trädgårdsjobbet när det bara är en dryg månad kvar.
 
I Stockholm bor vi i lägenhet så då blir det kanske på sin höjd en och annan krukväxt att pyssla med och då ska jag tänka tillbaka på den här ljuvliga tiden med trädgårdspysslet i vår trädgård här i Huay Yang.😊  
 
Många mangos på gång av den gula sorten som snart är klara att skörda, mums!
 
En av våra lite annorlunda växter...
 
Jag önskar dig min bloggläsare en skön söndag!  

Kommentera här: