2020-01-07 Skön strandlångis i eftermiddags- och kvällsljus...

Idag blev det en sen eftermiddagslångis på "vår" strand i det vackra eftermiddagsljuset som sedan gick över i kvällsljus. Stranden var mycket platt och ovanligt bred för dagen, ungefär som det brukar se ut i april och maj och havet var lugnt med loja vågor.
 
Dagens favoritbild...
 
Huay Yang Beach i eftermiddagsljus...
 
 
 
 
Hat Wanakorn...
 
 
Vackert strandmönster...
 
I eftermiddags var det så lågt vattenstånd att till och med en del av revet blottats utanför Wanakorn Nationalpark...
 
 
Naturens egen installation...
 
Främre klippgränsen...
 
Lågt vattenstånd..
 
 
 
 
Vackert strandmönster igen...
 
Som vanligt vek jag in på cykelvägen på 2,5 km i nationalparken och då det var sent på eftermiddagen var det mycket prassel i djungeln och fågelljud. Det är så häftigt att bara gå där och lyssna på de allehanda ljuden under promenaden. 
 
En fågel av arten Little Cormorant på håll...
 
Spegelblankt dammvatten...
 
Kvällsljuset tar över när solen sjunker...
 
Så vackert att det nästan gör lite ont...
 
En liten häger som sitter och trycker...
 
När jag gick förbi hundhuset, som jag trodde var övergivet då det inte fanns en hund där när jag gick där sist, visade sig att de var där igen och Rambo kom och mötte mig med viftande svans.
 
Roligt att få träffa honom igen då det var ett tag sedan nu och han fick givetvis gotta av mig. Leon såg jag dock inte till men tikarna skällde som vanligt...  
 
Rambo, min fina goa vän... 
 
Vy från bron över flodmynningen...
 
Solen är på väg ner då klockan närmar sig 18...
 
 
 
 
Genom en glipa i pinjeskogen ser det ut som om det brinner men det är bara solen som är på väg ner över Burmabergen.
 
Underbart kvällsljus!
 
Stort TACK till mig själv och mina fyrbenta vänner för en mysig långpromenad och jag är så tacksam för att få ha det så här bra i livet, det är inte alla förunnat och värt att tänka på så jag inte tar det som en självklarhet.  
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk tisdag!
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Man kan säga att det finns vackra vyer alla tider på dagen, alla dagar i veckan och 52 veckor per år . Men man måste ta sig tid att finna och njuta av dem. Precis som du gör var du än befinner dig.
Kram Gertrude ❤️

Svar: Tack så mycket Gertrude det var fint skrivet av dig och det stämmer för livet är för kort för att missa något av det oavsett vad jag gör eller var jag är. Fast jag har noterat att även du reflekterar och tänker på att njuta av livet på ditt sätt och med dem du håller av och där du är. Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Johan:

Fina bilder i vanlig ordning
Vi var i byn men missade dig tyvärr när du var ute på hoj åkning
Gick ”din” strandpromenad bort till nationalparken
Hoppas allt är bra och packningen flyter på
I Sverige är det bara regnet som flyter på , det är makalöst hur mycket och länge det kan regna
Fick ett par fina veckor i byn med underbart väder vilket gav bra energi i kroppen

Svar: Tack så mycket Johan för din kommentar och härligt att ni hade det bra när ni var här i byn. Packningen flyter på som det ska och det ska bli roligt att komma hem till familjen igen i Stockholm oavsett väder eller vind. Må så gott och tack för att du både läser och uppskattar min blogg ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: