2020-07-09 Igelbäckens Naturreservat, övergiven T-banestation i Kymlinge, blommor och blad...

Idag styrde jag stegen mot Igelbäckens Naturreservat, solen sken och det var ca +20 C så min tunna vindjacka blev för varm så den fick sitta runt höfterna istället. Härligt att värmen återkommit, i vart fall lite grann, men fullt okej enligt svenska förhållanden😁.
 
Nu har de slagit gräset även i dessa hagar och ängsmarker...
 
Så här sommarfint har vi i Stockholm!
 
Får det lov att vara en skiva från denna "limpa" som bakats i stenugn?
 
En mysig liten stig...
 
Stor Blåklocka....
 
Så skir och fin...
 
Kymlinge Station - Spökstationen som det inte blev något mer än bara en plattform och hoppas det förblir så...
 
Här kommer tunnelbanan mot Akalla...
 
 
Tunnelbanan från Akalla...
 
 
 
Mitt i Kymlinge och i Igelbäckens Naturreservat
 
Ska jag välja att gå Djungelstigen till vänster eller Götes Backe till höger?
 
 
Jag valde Djungelstigen denna gång...
 
 
En grillplats mitt i skogen i en liten glänta...
 
Så var naturpromenaden slut för denna gång och därborta möts jag av civilisationen... 
 
Stort TACK till mig själv och min omgivning för en mysig avkopplande promenad och till dig min bloggläsare önskar jag en fin torsdagskväll!

Kommentarer:

1 Malin:

Så fint det ser ut!

Svar: Tack så mycket Malin😄
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: