2020-07-15 Dag 3, Tore ut i blåbärsskogen...

På eftermiddagen kom dotter Maria och hämtade Tore och mig och vi åkte till Igelbäckens Naturreservat via Kista Industriområde för att ta en liten skogspromenad med Tore för omväxlings skull. Hans stelhet i höger bakben är helt borta och därmed gör det honom gott att få ta en något längre promenad på de mjuka skogsstigarna.
 
Blåbären har mognat nu och det finns massor med blåbärsris här i skogen så nästa gång tar jag med mig något att samla blåbären i för att göra en blåbärspaj tex. Mums! 
 
Blåbär...
 
Tore gillar att gå i skogen...
 
Här ser han nästan ut som en smygande Panter...
 
En vacker stam och rotvälta...
 
Bra att de kapade trädstammarna får ligga kvar i skogen då det är till glädje för diverse insekter och kryp.
 
Stort TACK mina älskade Maria och Tore för en mysig skogspromenad och till dig min bloggläsare önskar jag en skojig onsdag!

Kommentarer:

1 Lotta:

Vilken mysig liten vovve!

Svar: Ja tack Lotta det är han verkligen😍
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: