2020-07-24 Studio L´Echelon för dig som gillar att cykelträna tuffa pass inomhus...

Vår dotter Maria brukar köra sina cykelträningspass på L’Echelon som ligger på Nybrogatan 74, Östermalm. Idag ville hon att jag skulle hänga med på ett pass för att känna på ett riktigt tufft cykelträningspass inomhus.
 
Så klart jag ville det då jag gillar variation i träningen så hon hämtade mig i sin coola Merca kl 11.45 för att åka dit.
 
https://www.studiolechelon.com/
 
Nu är vi framme och den glada cyklisten ska också vara med på vårt cykelträningspass...
 
Vi välkomnas av den glada trevliga receptionisten som loggar in oss så vi kan följa dagens träningsrutt på bildskärmen samt får en svetthandduk och ett pulsband som ska användas under passet.
 
 
Härefter gick vi ner till det fräscha omklädningsrummen med låsbara skåp, dusch samt bastu och toaletter.
 
Maria är taggad och värmer upp inför dagens pass... 
 
Jag har min cykel till vänster om Marias så hon kan tipsa om vad som händer utöver vår instruktör Patrik som leder oss under passet utan att cykla själv.
 
Att notera är att cyklarna har den rätta kombinationen av färg, svart och rött😀
 
Patrik ser till att din cykel är rätt inställd inför passet och berättar hela tiden vad som krävs av oss under passet samt vad som är på gång.
 
Hela träningen sker på ens egen förmåga utifrån det fasta programmet för dagen så ingen tvingas att ligga i mer än vad man är tränad för. 
 
 
Dagens pass och alla har sina individuella mål när det gäller puls, kadens och watt...
 
Dagens pass är avklarat och det var riktigt härligt tufft och svettigt...(Maria har tagit bilden på mig)
 
Puh, men så roligt att känna att kroppen hänger med och att både ork och styrka finns för att köra hårt.
 
Efter passet finns det gott om tid att varva ner på både cykeln och i det lilla gymmet med hantlar, löpband etc. Vi fick en antiseptiskt tygtrasa att torka av hela cykeln med vilket är viktigt även när det inte härjar coronavirus utan för den allmänna hygienens skull.
 
Härefter var det bara att lägga svetthandduk, trasa och pulsband på anvisad plats för att de skulle tvättas inför nästa användare.  
 
 
 
Så här såg vårt pass ut för dagen, långa intervaller med tung cykling och vi avslutade passet med några snabba ryck utan belastning.
 
Cykelrummet och idag var vi bara 4 stycken som körde men det är även i övrigt begränsat antal med hänsyn till Coronan.
 
 
Rätt budskap...
 
Stort TACK till min älskade Maria samt även till vår duktiga instruktör Patrik för ett härligt cykelträningspass och det här gör jag gärna om flera gånger.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt trevlig helg!

Kommentera här: