2020-06-04 Blommor och blad, Råddjur och vacker grönska...

Jisses vilken fantastisk grönska naturen bjuder på och dagens eftermiddagspromenad blev återigen på Järvafälte. Den ena sommarblomman efter den andra har börjat blomma och en del av lövträdens blad har vecklats ut till fullo. 
 
Järvafältet och Igelbäcken
 
Mot Fågelsjön och Hästa Gård
 
Grönt och skönt med inslag av gul Åkersenap...
 
Käringtand
 
 
Torrt i markerna med sprickor i jorden. När jag var liten trodde jag att detta var ett tecken på jordbävning och trodde att katastrofen var nära😌 
 
 
Rådjur finns det gott om här och de har stora marker att röra sig på...
 
Granholmstoppen
 
Lönnen har slagit ut med sitt lövverk
 
 
Sälgen med sina fina blad...
 
Genväg till Hästa Gård
 
Om du inte visste...
 
 
Så fräsch och väldoftande Syrén finns det gott om runt Hästa Gård
 
 
Hästa Gård
 
Om du vill veta mer:
 
 
Vallmo
 
 
 
Smultronblommor
 
 
Pioner
 
 
Pion med besök av en Humla
 
 
Stutarna (kastrerad tjurkalv) av lantrasen Fjällko
 
 
Stort TACK till min fantastiska omgivning för en skön promenad och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdagskväll!

Kommentarer:

1 Tiina:

God morgon! Underbara bilder igen, tack!! Ja, det är såååå fint ute nu, man njuter vid varje andetag!
Det är nog lönnens löv du har fotat, och vallmo är nog de röda blommorna, pionerna kommer lite senare. Det är en underbart stark röd färg vallmorna har! Ha en härlig helg!! Sveriges Nationaldag får ni fira, om ni vill, i morgon! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för din kommentar och du har helt rätt både när det gäller lönnen och vallmon som är snarlik pionen. Har ändrat i bloggen och tack för att du är så uppmärksam 😊 Det uppskattar jag när det blir lite fel namn etc. Ha en härlig helg du också och så klart vi ska fira Sveriges Nationaldag fast det ska bli ostadigt väder. Kram 🥰❤
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: