2020-06-08 Igelbäckens Naturreservat levererar fantastisk grönska...

Välkommen måndag och en ny fräsch vecka har börjat och så också mitt träningsschema som är samma som jag presenterade på min blogg i fredags och därmed är den fysiska träningen i full gång igen.
 
I samband med eftermiddagspromenaden styrde jag mina steg till Igelbäckens Naturreservat där jag inte gått på nästan 2 veckor. 
 
Fina blommor (kan ej namnet) ovan Igelbäcken och det tycker biet också...
 
...och så även tycker Humlan...
 
 
Svärdslilja och denna fina liljeväxt hade vi i vår trädgård i Huay Yang 😊
 
Igelbäcken
 
 
På väg mot Kymlingelänken...
 
 
 
Vinbärssnäcka som tagit god tid på sig att ta sig över grusvägen
 
Ännu lummigare än sist vi var här...
 
Ängsgräs- och blommorna frodas... 
 
 
 
 
 
Våtmarken och den lilla fågelsjön är nästan tom på fåglar nu...
 
..."bara" en fin Sothöna såg jag på håll...
 
Det är okej att gå igenom hagarna där det kan finnas djur som kossor eller får, bara man stänger elstängslet efter sig...
 
 
 
 
På tillbakavägen vek jag in på de vackra stigarna i skogen...
 
 
Liljekonvaljen har slagit ut med sina vita klockor
 
Ormbunkar i mängd
 
 
Stort TACK till mig själv och min omgivning för en skön avkopplande promenad och till dig min bloggläsare önskar jag en fin måndagskväll! 
 

Kommentarer:

1 Tiina:

Det är så mycket fint och vackert i vår natur...tack för vackra bilder, igen!!

Svar: Tack själv Tiina och visst är det en fantastisk natur som vi har. Kram🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: