2020-06-09 Blommor och blad samt Kanadagåsungarna växer och frodas...

Idag tog jag eftermiddagslångisen på Järvafältet längs med Igelbäcken och bort mot fågelsjön för att kolla på Kanadagåsungarna etc.
 
På fältet blommar nu också Rödklövern och Prästkragen och det är så fint med alla dessa färger och grönska.
 
Kråkvicker
 
Rödklöver
 
Hemma i Kista Torn
 
Harris...
 
Harris...
 
Järvafältet
 
Ett "gräsligt" foto 😃
 
Framme vid fågelsjön kom hela familjen Kanadagås simmande...
 
 
Ungarna har verkligen vuxit sedan sist...
 
 
 
Fjädrarna börjar utveckla sig...
 
Det är jobbigt att gå och picka på marken så det kan man göra liggande istället...
 
 
 
Vilken liten sötis
 
 
Härifrån gick jag vidare mot Hästa Gård
 
De mörka molnen drar iväg åt nordost...
 
En söt Ekorre spanar in mig och in i hålet i stammen har det just flugit in en liten fågel som säkert har sina ungar där ...
 
 
Fårhagen och två av dem kom fram till grinden och ville gärna bli lite kliade på huvudet...
 
 
Trängsel och småtjafs mellan fåren om vem som har mest rätt att äta mineralerna i bunken...
 
Hemåt igen och just här växer det massor med Prästkragar
 
 
Så vacker och välskapt
 
 
Stort TACK till mig själv och min omgivning för en återigen härlig promenad i det gröna och idag var det riktigt varmt ca 21 C och nästan klarblå himmel.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk  tisdagskväll!

Kommentarer:

1 Tiina:

Hoppas ni inte var i Kista Galleria mellan 13 - 14 i eftermiddag!?! Det var ett väpnat rån mot en guldsmed och skottlossning...Så hemskt!! Hoppas ni inte är skadade!! kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för din omtanke men vi hade gått därifrån precis innan så vi blev inte personligen påverkade som tur var. Alltid trist med rån oavsett slag. Vi såg avstängningen av hela gallerian från våra fönster. Kram 😍
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: