2020-06-18 Igelbäckens Naturreservat - groda - blommor och blad och mysiga skogsstigar...

Wow vilket underbart väder som vi bjuds på idag, sol och värme på ca 25 C och naturen är som bäst nu med sagolik grönska, sommarblommor etc. etc.
 
Grodan Boll
 
 
 
Offersten från bronsåldern, läs ovan info... 
 
Fågelkvitter och fågelsång
 
 
 
 
En massa flygfän som irriterade kossorna som försökte softa ifred i skuggan...
 
 
 
 
Fina grusvägar mitt i naturen...
 
...och skogstigar... 
 
 
En vacker stenbumling...
 
 Stäppsalvia (tror jag) finns det gott om på vägen hem vid gångvägen...
 
 
 
 
Röllika
 
 
Stort TACK till mig själv och min omgivning för en återigen fantastisk promenad och så enkelt det kan vara för att få en fin njutbar tillvaro i vår kära natur som ligger en kort promenad från vårt vackra hem i Kista Torn.
 
Jag behöver inte mycket för att bli glad och nöjd och är så tacksam för det jag har och är verkligen rädd om det!
 
Jag önskar dig min bloggläsare en mysig kväll och passar även på att önska dig en Glad Midsommar vad du än hittar på för trevligheter samt var rädd om dig och de dina samt dina medmänniskor.  
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Trevlig helg till dig och Rulle, och hoppas och tror ni gör det bästa av livet. Trots att livet just nu gör en baklängesvolt så har ni varandra och " fina familjen". Midsommarkram från Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för det och jag tror det samma om ditt och Svens liv och er fina familj. Stor varm midsommarkram till er från oss❤❤
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: