2020-06-21 Cykeltur för shopping i Barkarby Handelsplats och därefter långpromenad på Järvafältet...

Rulle behövde lite cykelprylar så vi cyklade till bl.a Decathlon i Barkarby Handelsplats, ca 16 km tur och retur. Skönt att slippa ta bilen idag då det var många bilburna som hade ärenden att utföra där så det medförde givetvis köbildning och allmän trängsel för bilarna. Då är det skönt att glida förbi med cykel på cykelbanorna så länge vi inte handlar skrymmande prylar förstås.
 
Rulle äntrar sin cykel efter en kort paus på väg hem igen...
 
 
Efter hemkomsten tog dotter Maria och jag en skön långis på Järvafältet och vädret är så ljuvligt varmt och skönt så det gäller att njuta av det så mycket vi bara kan!
 
I närheten av den lilla fågelsjön på Järvafältet håller de på att slå gräset... 
 
Här nedanför Granholmstoppen är det färdigslaget... 
 
...och familjen Kanadagås kommer försiktigt upp från sjön för att picka i sig insekter som de nu lätt kommer åt i det nyslagna gräset...
 
De sex ungarna växer snabbt och liknar mer och mer sina föräldrar i både teckning och fjäderdräkt... 
 
Stort TACK till min min älskade Rulle för en härlig cykeltur och min älskade Maria för en mysig långis samt till dig min bloggläsare önskar jag en fortsatt skön söndag. 

Kommentarer:

1 Lotta:

Vilken härlig dag ni har haft er!

Svar: Tack så mycket Lotta 😁
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: