2020-06-29 Blommor och blad i vår vackra närmiljö...

Idag styrde jag mina steg på eftermiddagspromenaden till Igelbäckens Naturreservat och naturen är full med hur mycket vackra sommarblommor som helst.
 
I natt vräkte regnet ner och åskan dundrade på men i morse var det över och marken torkade snabbt upp igen men regnet behövdes även om det gärna kunde ha regnat lite mer för naturens skull.
 
Scabios/åkervädd
 
Nyslagen och rensad ängsmark på Järvafältet då alla ensilage- och höbalar tagits in...
 
En naturlig bukett med Prästkragar...
 
Utblommade Glimmer som bildat lustiga knoppar... 
 
Gräsängarna är orörda här, åtminstone än så länge...
 
Schersmin som doftar svagt av jasmin
 
Ja det var dagens sköna promenad det med en massa ögonfröjd och det finns mycket att njuta av både naturen och i livet i stort bara man har sina sinnen öppna och är mottaglig för livets goda möjligheter.
 
Stort TACK för att jag får ha det så här bra i livet och till dig min bloggläsare önskar jag en trevlig måndag på denna nya fräscha vecka.

Kommentarer:

1 Birgitta S:

Vilka fina natur bilder på blommor. Det var skönt med regn o åska inatt faktiskt . Vaknade o gick ut på balkongen o kollade på ovädret . Mäktig urladdning . Naturen behövde regnet det får gärna regna inatt igen .
Trevlig vecka o må så gott!
🐕😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och respons samt visst var åskvädret mäktigt. Ha det så gott 😍
Annika i Stockholm Sverige

2 Linn:

Väldigt tjusiga bilder, sommaren är så vacker.

Svar: Tack så mycket Linn och den svenska sommaren är verkligen fantastisk 😊
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: