2020-03-14 Så var byrån och gardinerna på plats...

Nu har Rulle monterat byrån och vi har även fått upp gardinskenorna i taket ovanför de båda fönstren i sovrummet. Vi kunde därmed flytta in byrån på plats och sätta upp gardinerna.
 
Skönt att få mörka gardiner på plats så vi slipper vakna till det starka ljuset i gryningen och på morgonkvisten som inte togs bort av persiennerna.
 
Vi är glada för att vi valde den brunfärgade byrån i stället för en vit då den skulle blivit för markant och den brunsvarta blir därmed mer diskret. Tack vara den mörkt gröna färgen på väggarna och den mörka byrån samt gardinerna känns det lugnt och harmoniskt i sovrummet.
 
Nu väntar vi bara på den svarta gaveln som enligt planering ska komma den 20 mars. I morgon sätter Rulle upp glasplafonden i taket och när gaveln på plats blir det äntligen klart i sovrummet.
 
Härefter kan vi dutta med lite ev gröna växter samt lite annat snyggt på fönsterbrädorna.
 
Sovrummet nästan helt klart... 
 
Dotter Maria kom på eftermiddagen och hjälpte oss lite med det ena och det andra samt stannade och åt middag med oss.
 
Stort TACK min älskade Rulle och Maria för en extra mysig dag och kväll!
 
Till dig min bloggläsare tackar jag så hjärtligt för att du läser min blogg. 

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Snyggt!
Där kommer ni att sova gott. Härligt med sol på dagen men blåste kallt. Men med mössa på o vantar så fick jag en skön promenad. Trevlig kväll!
😍🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta för det och det var kyliga friska vindar idag men ändå skönt med lite sol som dock inte nådde fram med sin värme. Trevlig kväll önskar jag dig också 😍
Annika Ilic

2 Malin:

Jättefint med mörka gardiner och den brun/svarta Byrån till de gröna väggarna. Mysigt, som det ska vara i ett sovrum.

Svar: Tack så mycket Pillris för din kommentar och respons på vårt sovrum. 😊
Annika Ilic

Kommentera här: