2020-03-26 Härligt att dra till skogs i solens sken...

I eftermiddags fick jag återigen en härligt frisk promenad i vår omnejd och solen värmde gott så jag blev till och med lite svettig i min varma jacka.
 
Så här års är det lite knepigt att klä sig vettigt för i solen och lä är det varmt och så räcker det med lite skugga och blåst så blir det kallare förstås. Men hellre bli för varm än att frysa😊
 
Att dra till skogs är så mysigt...
 
 
 
Ett gäng med grankottar...
 
Vilken ståtlig gran som står där allena!
 
Här kan man ta en sittpaus om man vill med eller utan ryggstöd...
 
Här går det ut en lång träbrygga i våtmarken...
 
 
Långt därborta ligger Kymlingelänken...
 
Vårt  Kista Torn till vänster i bild och till höger Kista science tower
 
Vårt Kista Torn...
 
En söt Sothöna paddlar sig fram i våtmarken...
 
Igelbäcken
 
En för mig okänd vårblomma (variant av vårlök eller?) i ett av bostadsområdena här... 
 
Det är så skönt att bara knalla ut och nå dessa fina naturområden i direkt närhet av vårt hus och det krävs därmed ingen större planering, det är bara att klä på sig och gå ut helt enkelt.
 
Stort TACK för en mysig promenad och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdag och var rädd om dig och de dina samt dina medmänniskor.
 
 

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Hej! Idag var det så skönt ute. Varmt i solen o härligt. Ville vara ute längre men jobbet kallade.
Mattan i erat kök blev verkligen toppen.
Må så gott!
😍🐕

Svar: Hej Birgitta och tack för din kommentar samt respons på mattan.😍 Nu känns det som om våren är på väg 😊 Må så gott du också ❤
Annika Ilic

2 Anonym:

Åh så skönt att få gå i skogen, jag avundas dig verkligen. Här har vi fortfarande 70-80 cm snö och det är ett tag innan stigarna är gåbara. Men landsvägen håller på att tina fram så det finns hopp.
Kram Gertrude

Svar: Ja tack Gertrude det var så skönt men eftersom du bor i norr har väder som är normalt. Driver av snö skulle inte vara normalt så här års i Stockholm 😊 Håll ut bara snart får ni också vårväder 😎 Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika Ilic

Kommentera här: