2020-05-25 Softande kor i hagen och en vacker koltrast samt en smörblomma...

Som vanligt varje måndag startade dagen med gruppträningspasset Transformer på SATS och därefter lite egenträning för mage och rygg samt axlar. Det är alltid lika skönt att få köra så svetten rinner och framför allt efteråt😅.
 
Efter lunchfikat fick jag återigen sällskap av vår dotter Maria på min eftermiddagspromenad för dagen på nästan 1 mil och den här gången valde vi att gå i Igelbäckens Naturreservat som alltid levererar vacker natur och djur- samt fågelliv.
 
Skogsområdet i slutet på Kista mot Kymlinge...
 
Igelbäcken under Kymlingelänken...
 
...mot Igelbäckens Naturreservat...
 
Fågelsjön och den Kanadagåshona som tidigare ruvade på sina ägg finns inte kvar så ungarna har kläckts och flyttats till annan plats...
 
Softande kor i sin stora hage som nu omgärdats av ett elstängsel. Det är okej att gå igenom hagen men det gäller att stänga stängslet efter sig.
 
Oj vilka avslappnade kor och så härligt för dem att känna så...
 
En utslagen fin Smörblomma utefter skogsstigen...
 
...och en vacker Koltrast som sjöng så fint för oss... 
 
 
Härligt när solen bryter igenom trädstammarna och idag var det riktigt varmt och skönt om ca +20 C
 
Stort TACK min älskade Maria för en mysig promenad och jag njuter varje gång som jag får möjlighet att få den här fina närheten till våra två döttrar, svärson och barnbarn.💗 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk måndag och var rädd om dig och de dina samt dina medmänniskor. 

Kommentarer:

1 Jonna:

Vilka underbara bilder <3

Svar: Tack så mycket Jonna🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: