2020-05-28 Goosiga bilder på Kanadagåsparet med sina ulliga ungar, grodyngel mm...

På eftermiddagen idag fick jag återigen mysigt sällskap av vår dotter Maria i solens sken då hon precis som jag hade behov av att komma ut i det fria och ta en rask promenad i vår vackra närmiljö.
 
Vi valde att bl. a gå till den lilla fågelsjön nedanför Granholmstoppen för att se Kanadagåsparets och deras 6 ulliga ungar. De växer så det knakar och verkar trivas bra i den lilla sjön tillsammans med Gräsänder och Sothönor samt Skrattmåsar.
 
 
 
 
 
Så söta!
 
 
 
Här i sjön finns det massor med svarta små grodyngel som utgör en del av den föda som finns här naturligt för fåglarna. 
 
Grodyngel...
 
 
När vi var nöjda med fågellivsbesöket gick vi vidare mot Hästa Gård och därefter mot Akalla...
 
Vägen från/till bl.a Hästa Gård... 
 
Fodergivahållare...
 
Här vid Igelbäcken kan man se hur ett handpumpsystem fungerar. Vattnet pumpas upp från Igelbäcken och är därmed inte drickbart och det uppumpade vattnet leds ut i Igelbäcken igen. 
 
 
Lilla Vita Apeln (tror jag) så fin och växer i många buskage här i vår omnejd...
 
Stort TACK till min älskade Maria för en mysig promenad och jag är så glad och tacksam för att få avnjuta våren här i vårt vackra Stockholm tillsammans med vår Fina Familj. 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk torsdag! 
 
 
 

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Vilka härliga promenader och fina bilder. Vädret har varit härligt hitills denna vecka mestadels sol o varmt. Gäller att passa på o njuta . Trevlig kväll !
🐕😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och passa på att njuta du också så mycket du förmår samt ha en fin kväll🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: