2020-09-30 Återigen en skön eftermiddagslångis på Järvafältet och fina minnen från 2005!

Idag fick jag mysigt sällskap av min Rulle på långisen och vi gick över Järvafältet och pratade om en massa fina goda minnen vi har härifrån under åren 1979-2011 som vi bodde här innan vi flyttade till Huay Yang i Thailand den 24 september 2011.
 
Så underbart att få vara tillbaka här igen och nu uppskattar vi detta mer än någonsin då vi haft ett långt uppehåll och ser dels på vårt liv här samt dels i Thailand med ett helt annat perspektiv. Därför tycker vi det var bra att vi verkligen tog chansen att sluta att arbeta i förtid, sälja lägenhet etc och genomföra och uppleva flytten till till vårt vackra hus i Huay Yang permanent som då var vår dröm att sätta i verklighet.
 
Vi gjorde det på riktigt och fick drygt 8 år i Huay Yang innan vi beslöt att sälja vårt hus, 3 motorcyklar etc och flytta hem till vår nya vackra lägenhet i Kista Torn i Stockholm den 16 februari 2020 och sälla oss till vår älskade Fina Familj permanent.  
 
Med facit i hand känns det som en gåva och stor tur att vi hann hem och sälja vårt vackra hus och hem etc innan Thailand stängde landet helt för turister efter att vi kommit hem till Sverige på grund av Coronapandemin. Puh!
 
Vi trivs så fantastiskt bra med våra liv och känner oss både tacksamma och lyckligt lottade att få ha det så här bra!
 
Elljusspåret
 
 
Ovädersmoln som inte nådde oss...
 
På den här platsen firade Rulle och jag midsommarafton 2005-06-24 tillsammans med våra älskade schäferhundar Cimbo och Juni.
 
Cimbo och Juni 2005 (Rulle har tagit bilden)
 
Grilldags 2005 (Rulle har tagit bilden)
 
Vi gick vidare mot Hästa Groddamm... 
 
 
"Vad finns för gott att äta under ytan?" 
 
Plums, det är bara dyka ner och fånga upp det som är ätbart helt enkelt!
 
 
 
Vy från Groddammen söderut och där långt borta kan vi skymta vårt Kista Torn...
 
Tre vackra Rådjur som betar fridfullt på håll från oss...
 
 
 
Så in i vassen vackert med eftermiddagssol på vassen och Kaveldunen vid Igelbäcken...
 
 
 
En vass bild tycker jag...
 
Stort TACK min älskade Rulle för en mysig långis och för att du är den som bidragit till mitt fantastiska liv sedan 1976 och gett oss vår underbara Fina Familj som nu förutom våra älskade döttrar Maria och Linda inkluderar vår älskade svärson Daniel och våra älskade barnbarn Adam och David💗.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en trevlig onsdagskväll och var rädd om dig och de dina!
 
 
 

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang:

Vilka FINA schäferhundar ni hade.
Roligt se de på bild från 2005, ja den på dig också.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och kram tillbaka ❤
Annika i Stockholm Sverige

2 Birgitta S :

Åh vilka härliga bilder o få läsa om eran resa i livet. Har man möjlighet att gå i pension i tid skall man ta den o hinna njuta av livet. Min make gick vid 61 o fyller 63 om 14 dagar. Jag har ca 3 år kvar tänkte gå vid 62. Det är inte alla som kan få ha det så bra . Tacksam för den möjligheten . Vilka fina vovvar ni hade älskar rasen kloka o vackra likaså intelligenta o läraktiga i rätt händer. Må så gott! 😍🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och respons på mitt inlägg och livet är kort så det gäller att ta vara på varje möjlighet om man kan och vill.😍 Må så gott du och maken också och trevlig helg 😁♥️
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: