2021-08-31 Förena motion med nytta = nöje...

Vi behövde komplettera med ett nytt takmonteringsbeslag för vår plafond i hallen och detta har de på Lysexperten i Jakobsbergs Centrum och de är dessutom kunniga så det blir rätt beslag och tillbehör samt att de ger goda råd hur man monterar densamma.
 
Vi köpte alla våra fina plafonder och en kökslampa hos dem den 30 mars 2020 strax efter att vi flyttat in i vår fd lägenhet på 10:an och de har massor med armaturer och lampor av olika slag samt tillbehör. En lysande affär därmed!
 
Eftersom jag älskar att få all motion jag kan få valde jag att cykla dit, endast 8 km, och det tog ca 25 minuter. Det är cykelväg hela vägen från Kista Torn till Jakobsbergs Centrum så det är därmed hur bra som helst och att cykla på lantvägarna på Järvafältet gör det ännu bättre.
 
Det räckte därmed inte med mina gruppträningspass på SATS i förmiddags, Cykelintervallpass i ca 25 minuter och Absolution (coremuskulaturen) i ca 30 minuter.😚
 
I stället för den dagliga långisen blev det cykling i drygt 16 km istället.
 
Ljusexperten en lysande affär på alla sätt och vis!
 
Vacker natur...
 
Efter inhandlingen av exakt det vi behövde var det dags för fler ärenden och detta på IKEA.  
 
Bra med en Citybike med lastmöjligheter...
 
IKEA i Barkarby Handelsplats
 
På väg hemåt igen på Järvafältet i denna vackra lantliga miljö...
 
 
Dagens tripp, 16,47 km
 
Stort TACK för en härlig cykeltur i vår vackra närmiljö och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdagskväll!

Kommentera här: