2021-05-31 Mycket vatten under broarna och blommor och blad...

Eftermiddagslångisen gick mot Igelbäckens Naturreservat och då den vanliga stigen längs Igelbäcken var fylld med stora vattensamlingar då vattennivån i Igelbäcken är hög valde jag en annan väg eftersom jag inte ville blöta ner eller gegga ner mina skor. 
 
Igelbäcken och överflöd med vatten...
 
Nej, jag tar en annan väg...
 
 
Igelbäcken
 
Gräsandshanar
 
Bryggan ligger under vatten och pollarna nästan likaså
 
Rönnbärsblomsknoppar
 
Åkersenap...
 
 
Hundkäx
 
Hundkäx med kryp (Bärfis)
 
 
 
Skogsstjärna
 
 
 
Vitplister
 
Igelbäckens Naturreservat
 
Igelbäckens Naturreservat
 
Stort TACK till  mig själv och mina vackra omgivning för en skön promenad och till dig min bloggläsare önskar jag en fin måndagskväll samt en ny fräsch vecka.  

Kommentera här: