2022-04-14 Resultat av gräsbranden på Järvafältet och söta goa Tjockis samt Glad Påsk önskar jag er alla!

Eftermiddagslångisen blev återigen i sällskap med goa fina Tjockis på Järvafältet och nu kunde jag se hela omfattningen av gräsbranden som härjade den 12 april på Järvafältet (se tidigare blogginlägg).
 
Elstolparna klarade sig fast de stod mitt i brandhärden
Allt det vidsträckta svarta är resultat av gräsbranden
Tjockis kollar ut över det brända fältet 
Svansträck
Granby Gård
Här på gränsen till Granby Gård tog det stopp för elden tack vare brandpersonalen
 
Stort TACK till goa fina Tjockis för sällskapet samt för att gräsbranden inte blev värre än den ändå blev.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en trevlig Skärtorsdag samt en Glad Påsk!   

Kommentarer:

1 Elisabet:

Otäckt med gräsbranden, bra den kunde begränsas.
Vad fin han är er "lånehund".
Ha en trevlig påsk.
Kramar Titti

Svar: Tack så mycket för påskhälsningen och din kommentar Titti och kul att ha en mysig hund till hands. ❤️
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: