2022-08-30 Förena kondition med nytta och nöje, 11 km och räddning av en fin Padda...

Efter en kort störtskur som försvann lika snabbt som den kom när ett stort grått moln tömde sin last gick jag ut på dagens långis. Det blåser kraftiga svala vindar, omväxlande sol och temperaturen ligger på ca +16-17C.
 
Dagens mål och uppgift var att gå hem vår älskade Marias hem i Barkarbystaden för att vattna hennes plantor på balkongen då hon befinner sig på en jobbresa i England. Går man kortaste vägen är det ca 5,5 km dit och det tar knappt 1 timme om man går raskt.
 
På gångvägen mot Akalla hade en Padda stannat till och risken att han/hon skulle bli trampad på eller överkörd var överhängande så jag hjälpte till att putta honom/henne till gräset istället.
 
Nu är Paddan tryggare och ur vägen...
 
Järfälla
 
Efter uträttat värv hos Maria var det bara att trampa hemåt igen samma väg så jag var hemma vid kl.18.20 och det vara bara att sätta mig vid bordet och äta kvällsmat med min älskade Rulle. Det är alltid skönt att komma hem och tur är väl det då det inte är alla förunnat. Det är alltid bra att tänka på och vara tacksam över så stort TACK för det! 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: