2022-06-30 Långis på ca 15 km vid Edsviken, Ulriksdals slottspark, Ursvik etc...

Idag under den lite längre långisen på ca 15 km under eftermiddagen hade temperaturen återigen stigit till +28 C och jag var glad över de vindar som svepte bort den värsta värmen. Det blev en härligt svettig runda och tur att jag alltid tar med mig vatten att dricka.
 
Att bara knalla på i skogarna, längs med Edsviken och i övrigt varierande natur är så ljuvligt skönt  både för kroppen och knoppen. Benen bara går och går så jag är tacksam för att de är friska och starka samt uthålliga och mina sinnen är vidöppna.  
 
Krollilja
Tegelhagens Naturreservat
Edsviken
Blåklockor
En gammal husgrund strax innan Ulriksdals Slott
Nässelklocka
Ulriksdals Slottspark
Fin allé i parken
Här vid Överjärva Gård kunde jag fylla på dricksvatten i min flaska. Vilken bra service!
Igelbäckens Naturreservat
Dagens långrunda...
 
Stort TACK för en återigen härlig promenad i vår sagolikt vackra natur och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdagskväll!

Kommentera här: