2022-05-31 En promenad på stan i Kalmar från vårt hotell Packhuset...

Efter bilåkandet och fikat på hotellet var det skönt att sträcka på benen och ta en promenad på stan så vi gick till piren vid Kalmarsundsbadet via Kalmar Slotts vackra parkområde samt till Gamla stan med Gamla kyrkogården etc.
 
Vårt hotell Clarion Collection Hotel Packhuset
 
De håller för närvarande på att bygga ut hotellet med 25 nya rum samt justera om receptionens plats etc och hotellet ligger nära vattnet samt gångavstånd till det mesta sevärda i stan. Suveränt bra läge med andra ord och mycket trevligt och trivsamt att bo här dessutom!
Här kan man gå på bryggan utanför hotellets restaurang... 
Hotellet ligger längs med bryggan... 
Kalmar slott sedd från Kalmarsundsbadet
Badpiren
Pusshållplatsen var kul, puss, puss på dig Rulle!
Vy från Piren där det blåste rejält så det gällde att hålla i kepsen
Badvattentemperatur 11-12 C, brrrrr!
Idyllisk liten gata i Gamla Stan
Gamla kyrkogården där den äldsta bevarade gravhällen som man tror är från 1300-talet! 
 
 
Stort TACK till min älskade Rulle för en härlig och välbehövlig promenad och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!
 
I morgon far vi hem till Stockholm igen så jag tackar redan nu Kalmar och så även Öland för ett trevligt besök!
 
 

Kommentarer:

1 sandra ledin:

Va mysigt vid vattnet och va skönt med en promenad. Kan tänka mig att den satt fint efter allt åkande.

Ha en jätte fin dag!!!

Svar: Tack så mycket Sandra för din kommentar och ha en fin dag du också!
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: