2022-11-05 Alla helgons dag = att tänka extra på mina kära två- och fyrbenta som lämnat jordelivet mm...

Just i dag är det en sådan där dag när jag ska tänka extra mycket på mina kära både två- och fyrbenta som lämnat jordelivet. Det är även en dag där jag inser extra mycket att livet är skört även för oss som fortfarande lever och att det gäller att ta vara på varje nanosekund som jag är frisk och har ett hälsosamt gott liv samt att solen går både upp samt ner.
 
Skjut inte upp dina drömmar om att göra något extra av livet på framtiden som du verkligen vill göra för du vet inte hur länge du lever även om du kanske är frisk som en nötkärna för livet kan förändras fortare än vi tror. Njut av det goda som livet har att ge, drick det vin och/eller annan favoritdryck, ät den festmat som du sparar för ett specifikt ändamål, använd dina vackra smycken istället för att förvara dem i ett skrin, gör  verklighet av dina drömmar vad det nu än är etc. etc.
 
Du vet ingenting om framtiden utan kan bara hoppas att du får ett långt hälsosamt gott liv utan umbäranden så passa på att njuta redan nu och skjut inte upp det på framtiden som du inte vet något om med säkerhet. 
 
Tänd ett ljus för dina nära och kära, både två och fyrbenta som lämnat jordelivet och tänkt extra mycket på att livet är skört och kan förändras fortare än vi tror...
 
Stort TACK för det goda livet som vi lever i detta ögonblick och till dig min bloggläsare önskar jag en fin lördagskväll samt var rädd om dig och de dina!

Kommentera här: