2022-11-10 Rolig långis på 21,51 km i ljus och mörker med ljus...

Idag fortsätter min periodiska vattenfasta på minst 23 timmar sedan igår kväll kl. 21.00 så på eftermiddagen blev det långis i den vackra Edsviksrundan och lite till. Jag gick och gick medan jag väntade in mörkret för att testa min nya Silva pannlampa som jag fått av min älskade Rulle i present i tisdags.
 
Efter Edsviksrundan och Kymlinge gick jag vidare mot Hästa gård för att när mörkret föll gå in i den lilla skogen där samt gå tillbaka hem via Järvafältet. Pannlampan fungerade perfekt och jag råkade skrämma slag på en stackars Hare som låg och tryckte mörkret i skogen och som rusade ut på fältet i panik när jag kom. På Järvafältet stod tre Rådjur och stirrade på mig med sina ljusglimmande ögon när jag gick över fältet och de drog sig undan för säkerhets skull.
 
Nu har jag testat pannlampan och den kommer att vara till god hjälp när mörkret faller och jag viker av från de upplysta vägarna in i skogen eller ut på fältet. Det känns bra att ha den friheten samt även händerna fria. Stort TACK till min älskade Rulle för hans omtanke!
 
Jag testade även att ta bilder min nya Smartfhone, Samsung Galaxy S22 Ultra och jag är supernöjd med zoomen, framför allt på den fina månen på fri hand. Telefonens baksida har fyra kameror på 108 , 12, 12 och 10 megapixel, varav en vidvinkellins, möjlighet till optisk zoom på 3x och 10x samt optisk bildstabilisering. Selfiekameran har en upplösning på 40 megapixel.
 
Det är ett bra komplement till min kamera, Canon Powershot SX740 HS som har 40x optical zoom, men som den här gången fick ligga kvar i fickan.
 
Edsviken och Tegelhagens strandpromenad 
Bävern har varit framme...
Igelbäckens Naturreservat och de flesta löv har börjat multna och blivit bruna...
Lilla skogen nedanför Hästa Gård som lyses upp av min nya Silva pannlampa
Vår vackra måne som nu är full
 
 Dagens runda
 
Stort TACK för en härlig långis med positiva upplevelser av min nya lur samt pannlampan! Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdag. 
 
 
 

Kommentera här: