2022-11-19 Nordliga kalla vindar samt snöfall på dagens långis 8,83 km...

Det blåser kraftiga kalla nordliga vindar sedan igår så det var skönt att ha på sig västen över Fjällrävenjackan samt dra upp luvan över kepsen på dagens långis runt Järvafältet.
 
Trähästarna vid Hästa Gård i lite kvarliggande snö 
Granholmstoppen
Lite snö från nattens lilla nedfall ligger kvar på stockarna
Så även här när marken börjar bli frusen
 
Strax här efter börjar det snöa, kolla nedan videolänk om du vill...
 
 
Det snöade mer och mer och det dröjde inte länge innan marken var täckt med snö. 
 
Mina fotspår i snön
 
 Dagens runda
 
När jag klev in genom dörren till Kista Torn var kläderna alldeles vita av snön som jag fick borsta bort med händerna men det som var kvar smälte ju snabbt bort av inomhusvärmen som kändes riktigt skön att komma in till efter blåsten och snön..... 
 
Stort TACK för en skön promenad i vår vackra natur oavsett blåst och snöfall som faktiskt hör årstiden till så det gäller att klä sig vettigt bara. 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en rolig lördag!

Kommentera här: