2023-04-30 Valborgsmässoafton = härlig långis i solens sken med diverse trevligheter...

Idag är det sista dagen i april och Valborgsmässoafton och dagens långis bjöd på sol och ca +11 C med svala vindar. Jag gick bl.a till Hästa Gård för att hälsa på och gulla lite med kossorna där som har sin vinterförvaring i en öppen lada.
 
De var mycket nyfikna på min närvaro och framför allt när jag gav dem samma typ av hö de redan hade i massor att äta av men det jag gav dem var förmodligen godare 😁 En del kossor eller kvigor gillade att bli kliade och strukna över nosen men en del ville inte alls och puffade bort min hand. En kossa stod alldeles stilla och ville bli kliad hur länge som helst. Fina friska kossor är det i vart fall som ser ut att ha det hur bra som helst. Det är viktigt för mig att se och få en känsla av.
 
Jag fick också se gula fina Maskrosor och fick en liten känsla av försommar i den vaknande naturen. 
 
Stort TACK för en härlig långis på alla sätt och vis och till dig min bloggläsare önskar jag ett trevlig afton samt helg i övrigt!
 
Fint att de vårdar vår närmiljö och försöker göra det bästa för den...
Här har de dikat ur och tidigare var det ett igenväxt smalt sunkigt dike här...
Likaså här...
Lite försommarkänsla...
En vacker Maskros
Dagens runda 
 
 
 
 

Kommentera här: