2023-02-24 Härliga fredag och två av dagens höjdpunkter tuff styrketräning och Vaniljsemla!

Idag kl. 10.00 fick jag äran att få ett PT pass på 1 timme med duktiga Kim som jobbar som både PT och platschef på SATS i Kista Galleria. I mitt medlemsskap ingår ett PT pass utan kostnad och idag utnyttjade jag den förmånen.
 
Jag ville ha lite träningstips på bröstryggs- och axelövningar så Kim hade lagt upp ett mycket bra program som jag nu kan fortsätta följa för att få lite mer variation i min fysträning. Han kollade även att mina marklyft gjordes korrekt utifrån min kropp och mina förutsättningar och han hade ingenting att anmärka på så det kändes mycket bra. Därmed är det bara att fortsätta jobba med marklyften som jag gör nu.
 
Stort TACK till Kim för en mycket bra genomgång samt vägledning i samband med min fysträning!
 
Efter PT passet gick jag över till marklyften och lyfte totalt 5 050 kg på en maxvikt på 75 kg med 12, 15, 17, 17 repetitioner efter uppvärmningen på 45 kg x 10 rep. Det var inte så tungt i sig men däremot tufft med så många repetitioner😅 När övrig träning var avslutad kände jag mig mycket nöjd med träningen. 
 
Arkivbild 2022-09-28 när Kim och Laura bjöd mig på en prinsessbakelse i samband med min födelsedag (71 år)😋
 
Nu blir det ingen träning för min del på SATS på hela nästa vecka då jag åker till Vemdalen, Storhogna, i morgon tillsammans med Linda och Daniel och barnbarnen Adam och David som ska åka utförsåkning på skidor. Jag ska vara backup som förra året på samma plats för barnen om de inte vill åka mer så kan Linda och Daniel fortsätta åka om de vill. Framför allt är det David, 4 år, som kan känna att det räcker när han blir trött. 
 
Jag kommer inte åka skidor utan använda mina ben upp och ner för backarna så det blir finfin ben- och konditionsträning. Det ska bli så kul att få vara tillsammans med dem alla under en hel vecka!
 
Eftersom jag kommer lägga 110 % fokus på familjen hela veckan kommer jag inte att blogga utan det gör jag vid hemkomsten. Jag vill ju själv ha text och bildminnen kvar att blicka tillbaka på så bloggar gör jag ju i första hand för min egen skull. Kanske, om tidsutrymme finns, lägger jag in en eller annan bild på Instagram eller FB för dig som följer mig den vägen. 
 
Eftersom jag tränat så bra idag samt att semlatiden snart är över för den här säsongen passade jag på att inhandla 2 dagsfärska Vaniljsemlor på vår ICA Kvantum i Kista Galleria. Mums!
 
Smarrig Vaniljsemla!
 
Stort TACK för idag och till dig min bloggläsare önskar jag en trevlig fredag samt helg och välkommen tillbaka för nya spännande blogginlägg om en dryg vecka, om du vill förstås!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 sandra ledin:

Härligt jobbat och va kul med posetiv feedback med lyften.

Ha en jätte fin vecka och hoppas att resandet går bra. 🌺

Svar: Tack så mycket Sandra och önskar dig också en fin vecka!🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: