2023-05-14 Översjön men omnejd, Gräsänder och en vacker Svan...

Vilken fantastiskt fin dag vädret bjöd på idag igen, sol från en klarblå himmel och temperaturen ligger på ca +23 C så Rulle och jag beslöt att ta en runda vid Översjön tillsammans med Maria och Luna.
 
Maria hämtade oss med sin fina bil så vi fick därmed en snabbare transport till Järfälla och parkeringen i anslutning till Naturreservatet Norra Järvafältet.😁
 
Jag gillar ju att gå superlånga promenader som brukligt till bl.a Översjön men Rulle är inte lika förtjust i så långa rundor så då blev det ju bra med en bekväm transport istället så blev alla nöjda.
 
Stort TACK till mina älskade Rulle, Maria och Luna för en mysig promenad på ca 6 km i vår vackra närmiljö och till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag!
 
Jag och Luna i Naturreservatet Norra Järvafältet (Rulle har fotat) och för dagen åkte shortsen på...
Maria, Luna och Rulle 
På väg till Översjön
Ett Gräsandspar...
...som uppvaktar varandra....
...parar sig och snart vankas det söta Gräsandsungar... 
Lustig installation i vattnet ovanpå en timmerstock
Vackra idylliska Översjön
En vacker Svan simmar förbi... 
Maria och Luna, men Luna ville inte doppa sina tassar i vattnet...
Maria njuter av tillvaron
Rulle gosar med Luna...
 
 

Kommentera här: