2017-04-25 Blommande vackra träd det är vår och försommar det i Huay Yang...

I slutet på mars och i april börjar de vackra träden Golden Tree och de träd med de vackra violetta blommorna att blomma samt även Flame Tree har börjat blomma så smått. Så fint och vackert är det! 
 
Golden Tree (påminner om Gullregn) på Samutvägen...
 
 
Som guldpengar i klase hänger de där... 
 
Trädet med de vackra violetta blommorna vet jag inte vad de heter...Vet du?
 
 
Sagolikt vackra Flame Tree och detta är en gammal bild från mitt fotoarkiv... 
 
Nu har jag cyklat runt på de centrala ställena i Huay Yang och det är verkligen lågsäsong nu. Få faranger syns på våra vägar och flera restauranger har bommat igen för säsongen eller tillfälligt.
 
Nu har lugnet återvänt till byn och de affärsidkare som har haft mest faranger i sin kundkrets kan nu ta det lite lugnare. Bonn och Mook på Pop Shop t ex tycker det är riktigt skönt att det inte rasar in handlingssugna faranger utan nu får de nöja sig med en och annan farangturist samt oss bofasta här i byn.
 
I morgon ska jag cykla ner till havet och hoppas jag då träffar på alla "mina" vovvar så jag får möjlighet att gulla med dem samt kolla att de mår hur bra som helst.
 
Det är härligt att vara hemma igen och bara njuta av livet i vårt fantastiska Huay Yang! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Är det inte Jaktradio, lite svårt att se

Svar: Tack anonym men vad är Jaktradio? Jag kan inte hitta den benämningen på thailändska träd...
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Annelie:

Ska bli spännande att se träden som blommar, vi dyker upp i mitten av maj. Kul att se dina fina bilder😊

Svar: Tack så mycket Annelie och i maj blommar de också och välkomna till HY samt trevlig resa!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Christina:

Underbart med blommande träd! Och här hemma i Sverige kan det vara vår på gång. Även om det kom lite snö idag... Men jag noterade att björkarna börjar skifta åt det gulgröna hållet. Det finns hopp även här!

Svar: Ja visst är det så Christina och härligt att våren är på antågande även i Sverige :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: