2019-09-11 MC resa till Bansaithong Beach Resort med inslag av en som har en skruv lös...

Rulle och jag träffade Ulf Ö vid 7 Eleven i Huay Yang kl 09.00 för en härlig tur söderut till Bansaithong Beach Resort i Ban Saphan Noi ca 9,5 mil i solens sken.
 
Ulf och jag med våra fina vackra Forzor (Rulle är fotograf)
 
Halvvägs till Ban Krud när vi kom in på ett vägarbetet och det var ojämnt underlag hörde jag att det skramlade mystiskt från nedre delen av min hoj.
 
Vi stannade och upptäckte då att en av skruvarna till mitt skydd för avgasröret hade lossnat och det var bara ett skruvhål kvar. Skruven hade alltså varit dåligt åtskruvad och lossnat någonstans på vägen. Vi kollade lite på vägen  där vi kom ifrån men att hitta den var en chans på miljonen. 
 
Vi fick kolla efter en ny skruv på någon verkstad efter vägen men den jag visste fanns var stängd för dagen.
 
I Ban Krud hittade vi en järnaffär och jag visade ägaren att jag behövde en skruv till mitt skydd för avgasröret och han gick in i affären och plockade fram en skruv som passade perfekt . Han skruvade fast den så nu är skramlet borta, puh så skönt!
 
Skruven kostade 5 baht men han fick dubbelt upp av mig för jag blev så glad att vi kunde åtgärda skramlet utan någon större åtgärd än så😀.     
 
Ny skruv på plats...
 
"Ulf, är din skruv kvar?
 
Ja det var den och så även på Rulles Forza....
 
Skruven på plats, skramlet borta och vi kunde köra vidare...
 
Vi stannade vid "vår" 7 Eleven i Ban Krud och tog varsin kopp med kaffe där innan vidare färd mot Bansaithong Beach Resort...
 
Landsvägen via kusten är fantastiskt fin att köra och vi var framme vid kl 11.30 och blev varmt välkomnade som vanlig av personalen och de bjöd på en kall god apelsindrink inna det var dags att checka in på våra respektive rum. 
 
Våra favoritrum... 
 
Så skoj att vara här igen!
 
Efter att vi boat in oss lite var det dags för en kort tur till Bang Boet för dels lunch på strandrestaurangen dels ville vi kolla närmare på berget Khao Bang Boet.
 
Se nästa blogginlägg...

Kommentarer:

1 Anonym:

Härligt ljuvligt kram Gertrude

Svar: Mmmm verkligen Gertrude samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: