2019-09-30 Lite kloklippning på Lillflickan och Guldrufs vill också ha uppmärksamhet.....

När jag lämnat nationalparken och kommit in på Universitetsområdet kom Lillflickan som vanligt och mötte mig pipande och kastar sig på rygg för att bli kliad och gullad med.
 
Hennes klor, framför allt klorna vid sporrarna är väl långa och har börjat ringla in sig mot sporren. Det var därmed hög tid att klippa dem och hon låter mig göra det utan knot.
 
För säkerhets skull sätter jag ändå på henne en mjuk munkorg ifall att hon skulle bli rädd och bita mig av misstag.
 
Kloklippning på gång samt lite annan koll av små sår etc.
 
Klorna på sporren bak kapade jag ca 1 cm så nu är det kortat så mycket det går utan blodvite från pulpan...
 
 
När jag var klar med Lillflickans klor etc kände jag en mjuk puff på axeln och där stod Guldrufs och ville  också bli gullad med.
 
Guldrufs har hängt med Lilleman på Huay Yang Beach, eller följt honom vart han än gick tidigare, men har sedan flera månader istället hållit till på nationalparkens område. Nu var hon på tillfälligt besök på Universitetsområdet och hon och Lillflickan kommer bra överens.  
 
Goa fina tiken Guldrufs...
 
Så go och snäll är hon och så fort jag slutat att klia henne puffar hon till mig med tassen för att jag ska fortsätta...
 
Guldrufs
 
Ja vilka fantastiskt underbara hundar jag har omkring mig i Huay Yang och det är så härligt att de vet att jag bara vill dem väl och litar på mig till 110 %.
 
Stort TACK till mina vovvar för sällskapet idag på min långpromenad samt även till Ulf Ö som jag fick ett kort men trevligt sällskap med från klippgränsen till nationalparken.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en härlig måndag och i morgon är det den 1 oktober, jisses vad tiden går fort! Passa därmed på att njuta av det goda i livet så mycket du bara kan och förmår! 
 

Kommentarer:

1 Tiina:

Hon ser ju bara festligt rufsig ut, Guldrufs! Vilken snäll o gullig vovve som rörde dig bara lite på axeln för att få din uppmärksamhet... Tack för alla dom fina bilderna! Vilken tur att vovvarna har dig! Att de får lite pedikyr ibland också! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för din som vanligt trevliga kommentar samt respons på mina bilder och Guldrufs är en riktigt mysig tik hon också😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Mia:

Ja att Guldrufs gillar att kela , det kommer jag ihåg. Lilleman måste sakna sin tjej. Nu kommer han ensam o äter 💜

Svar: Tack Mia för din kommentar och de kanske bara tagit en paus från varandra 😍😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: