2020-01-20 Dagens både regniga och soliga långpromenad...

Precis när jag parkerat hyrcykeln vid stranden nedom Wat Samut började det regna igen men bara jag har hatten på huvudet (jag gillar inte blöta rännilar av regn i hårbotten) så spelar det ingen roll om det regnar och att jag blir blöt i övrigt då det torkar snabbt så fort det slutar regna.
 
Huay Yang Beach och nu har det börjat regna igen...
 
Stranden var lite stökig att gå på så jag vek in på naturstigen istället där det dessutom finns pinjeskog som stoppar upp en del regn över stigen. Det är ändå skönt att promenera i rask takt när det regnar då temperaturen sjunker till ca 28 C från 32-35 C.
 
Naturstigen...
 
Det slutade att regna efter en kort stund så jag gick ut på stranden igen då stranden här lite längre norrut dessutom var lite lättare att gå på.
 
Pinje med regndroppar...
 
Hat Wanakon söderut
 
 
Regndroppe på pinjekotte...
 
Det doftar så gott om blöta pinjebarr...
 
Då stranden blev lite knepigare att gå på igen beslöt jag att ta cykelvägen i stället från bron in mot hundhuset...
 
Här vid hundhuset (bara gammelhunden är hemma) vek jag av till höger ner på grusvägen för att kolla vad den mynnar ut i nationalparken.
 
Här blev det stopp och tur att jag går då inga motorcyklar eller bilar får köra här så det var bara att krypa under bommen och fortsätta...
 
Grusvägen upp mot hundhuset och cykelvägen...
 
Här mynnar grusvägen ut i nationalparken och på höger sida ligger föreningshusen...
 
Blodröda vackra blommor ...
 
...som blommar från det här trädet...
 
Vy mot klippgränsen...
 
Klippgränsen för dagen...
 
 
Vy söderut från klippgränsen...
 
Vårt fräsande vackra härliga hav...
 
Min vana trogen tog jag cykelvägen tillbaka hemåt igen... 
 
..och även här växer det fantastisk vackra trädet med sin blodröda blommor...
 
Eucalyptusträd och det skulle vara sött om Koalabjörnarna även trivdes här i Thailand...
 
Mitt fallna träd i dammen...
 
Hundhuset till höger men bara gammelhunden passar huset så här dags...
 
Vy från bron över flodmynningen...
 
En minnesbild...
 
...som jag kan njuta av och tänka på vid kyligt väder i Stockholm när vi flyttat hem dit igen den 16 februari...
 
Mjuk skön varm sand 
 
Jag tog strandvägen tillbaka hemåt...
 
Vy norrut...
 
Stort TACK till mig själv för en härlig långpromenad samt som vanligt tack till alla mysiga träffar  med "mina" vovvar under vägen.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en suveränt fin måndag och start på en ny fräsch vecka! 
 

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Hej! När jag ser dina fötter i sanden med vattnet så ryser jag av välbehag härlig känsla. Må så gott😍

Svar: Hej Birgitta och tack för den härliga responsen samt må så gott du också 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: