2021-04-16 Idag blev jag vaccinerad mot Covid-19, dos nr 1 av 2...

Idag blev jag vaccinerad med första dosen Pfizer vacccin mot Covid-19 på Kista Mässan. Mycket bra organiserat och dos nummer 2 blir om 6-8 veckor.
 
Efter sprutan fick vi sitta ner i 15 minuter innan vi fick lämna lolaken ifall att vi skulle få någon omedelbar allvarlig reaktion.
 
Jag känner mig hur bra som helst efter vaccinationen i vänster överarm och är inte ens öm på sprutstället. Det känns bra att äntligen få den första sprutan och det kommer kännas ännu tryggare efter andra sprutan även om det inte finns någon garanti på 100 % att komma undan Covid-19. I vart fall är det fler odds att göra det än att inte ta någon vaccination alls.
 
Vaccinationen är gratis och ingår i vårt sjukvårdssystem. 
 
Stort TACK till vår sjukvård för det!
 
Kö inför våra bokade vaccinationstider utanför Kista Mässan...
 
 
Nästa vaccianationsspruta nr 2 får vi SMS när det är dags, bra då slipper jag hålla egen koll på det...  

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Måste kännas skönt att fått första sprutan. Då är ni på gång . Min man skall få sin första på Torsdag . Även om man skulle bli sjuk så blir det troligen inte allvarligt sjuk. Trevlig helg ! 🐕😍

Svar: Ja tack Birgitta det känns tryggare i vart fall. Rulle ska också få sin 1:a på torsdag. Trevlig helg!🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: